Glatte vægge - hjælp

Jeg er ved at istandsætte en gammel lejleihed, hvor alle elinstallationer er blevet lavet om og flere kontakter er blevet oprettet. Det betyder, at der flere steder er blevet fræset ledninger ind i væggen og "gangene" er blevet lukket med cement.

Mit problem er nu, at cementen "stikker ud over" væggen idet der var mange lag gammelt tapet på væggen da elektrikeren var der.

Jeg har prøvet at slibe det så godt jeg kunne og spartlet til, men nu hvor jeg er begyndt at sætte filt op, kan der stadig ses en grim "bule" hele vejen hen langs væggen.

Hvad kan jeg gøre for at få væggen glat?? Kan jeg bruge en almindelig slibe maskine eller hvad kan jeg gøre?

Efter fem måneder med bopæl på en "byggeplads", er dette lige ved at være dråben, der får bægeret til at flyde over. Så HJÆLP - hvad kan jeg gøre??

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en slibesten i dit lokale byggemarked til at slibe beton og ligende ting med. Den kan du så bruge til at slibe det værste væk med. Men det er nok noget af et arbejde du skal i gang med der. Men sådan kan det gå.

Hvis du ikke har lyst til at slibe kan du evt banke det værste af pudset af igen og så er det bare og mure lidt og så spartle lidt igen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg vil nu nok også hælde til at den bedste måde er at banke pudsen af der hvor ledningen er fræset ind, og så pudse op igen i den rigtige dybde. Det tager ca. 2 dage hvis man skal gøre det ordentligt:
1 aften til at banke, pudse op og rydde op, natten til at tørre, og så et par timer til at prime/spartle og natten til at tørre, og så sliber man om morgenen, og fejer og vasker gulvet bagefter (støvsug ikke spartelstøvet da det ødelægger din støvsugers motor), og så er man også klar til at sætte væv op. Så du kan nå det på en weekend og så sætte væv op om søndagen, og det kan se rigtigt flot ud hvis det bliver gjort med lidt kærlighed.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mange tak for rådene. Det er en stor hjælp! Jeg må i gang....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også