Afrensning af tagudhæng i 10m højde?

Vores engang hvidmalede vindskeder på den ene gavl er ikke så pæne hvide mere, men mere grønne af diverse vejrlig.
Jeg vil meget gerne have dem rengjort, men hvordan kan det klares når der er ca 10m til kip, og jeg ikke ønsker at stå på en stige eller leje af stillads.
Findes der noget rense-aggregat ala højtryksspuler eller lign med extender så man kan nå op i den højde?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten

Hvis de trænger til at blive renset, er jeg temmelig sikker på, at de også kunne have godt af en gang maling - så fat i et stillads. Det mener jeg er det eneste rigtige i den højde, gør det meget nemmere at komme til og er da i øvrigt overskueligt at leje.

En 10 meter forlængelse på en højtryksspuler vil da vist også være temmelig umulig at arbejde med, prøv at tage en 10 meter lang pind og styre den nogenlunde præcist i den anden ende, og så med tryk på. Jeg vil da ikke sige at det er umuligt, men jeg ville nok ikke være i stand til det i hvert fald. I øvrigt vil der jo komme en del nok ikke så rent vand ud af det, det vil vel blive hjulpet af tyndekraften til at ramme ham der står nedenunder og kigger på på det han skal renserolleyes

MVH
Kim

MVH
Kim
Tror ikke de trænger til maling, da de kun er 3 år gamle. De blev begroede allerede efter 1. år. Det sker meget hurtigt når det er på en skyggeside.
Kunne jo evt. være der fandtes en alu-kost med noget vandtilførsel, så man kunne vaske det af med? Tror ikke det sidder særlig godt fast.

Gider ikke skulle leje stillads hvert forår for at rense vindskeder.
Det gjorde jeg heller ikke - så nu har jeg en ejerlejlighed i stedet *SS*
Jeg lejede iøvrigt en (måske hedder det en sakselift) den var rimelig bilig, og rimelig at flytte rund med, og krævede kun den plads den selv fyldte.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Som Gerhard skriver må en sakselift være løsningen (hvis du ellers har et plan og stabilt underlag nedenfor) - jeg lejede en 7-8 meters sakselift if. med opsætning af skorsten i en weekend for ca. 1800,00 (inkl. levering og afhentning) - meen den er dog noget svejende sidehvers når den kommer helt op! Men en 10 meters lift er jo nok også breddere :-)
Jeg vil også sige at en lift vil være bedst, og har man den en week-end, kan man tage hele huset rundt. Der er nogle der er på trailer, så de kan skuppes rundt. Det vil være meget hurtiger og letter end stillads.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også