Opel Corsa går ud, MEN OK hvis nøgle drejes lidt!!!!

Kære alle.

Bilen fungerer fint, men pludselig når jeg lige så fint kører der udaf, går den død, mister tændingen og vil herefter kun lige tænde, men når jeg slipper nøglen dør den igen...

Hurtigt fandt jeg ud af, at hvis jeg enten holdt nøglen helt drejet så startmotoren kører, eller bare lidt drejet og ikke sådan som den sætter sig når jeg slipper nøglen efter start, så fungerer bilen fint...!?

Fejlen er kun periodisk, men er ret irriterende, da det er ret svært at køre samtidig med, at jeg skal holde nøglen let drejet....

Når fejlen er "aktiv" kan jeg også se, at lyset i instrumentbordet ikke er på, når nøglen sidder i normal "tændings position" .


Har I nogen anelse om hvad det kan være og hvordan jeg fixer det..!?


På forhånd tak

Mvh Christian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle.

Det var ikke så svært alligevel.

Jeg skilte låsemekanismen ad og der hvor nøglens drejen påvirker de forskellige elektriske positioner, var der lækket lidt fedt ud, som gav dårlig forbindelse... Det blev renset og virker nu perfekt.

mvh Chr
Hej Christian

Desværre har du nok kun reddet den i første omgang - men du skal skifte den elektriske del af tændingslåsen ( det vi kalder for bundstykket ) for at være sikker på at køre uden problemer - det kan gøres uden at afmontere tændingslåsen, du skal bare fjerne afdækningen rundt om kontakter og lås, så er den til at udskifte uden problemer og den er ikke særlig dyr. Det er et kendt problem hos Opel og andre fabrikater - god fornøjelse

Hilsen "autoelektrikkeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis