Opsætning af hegn

Hej alle
Jeg skal til at hegne haven ind med hønsetråd, grunden er meget kuperet, og der er mange trapper.
Problemet med kuperingen af grunden har jeg klaret ved at grave bunden af hegnet 10-15 centimer ned i jorden.
Men nu kommer jeg til noget lidt mere "tricky":
Trapperne i haven er støbt, og ved siden af trapperne (i den side hegnet skal opsættes) er der muret fliser ind på "siden" af trappen, og bagved flisen er der lagt stensætning.
Hvordan skal jeg få mit uregerlige hønsetråd sat op langs trappen, så en hundehvalp ikke kan snige sig under hegnet?
Skal stensætningen graves op, hegnet sættes ned, stensætningen reetableres eller er der andre muligheder?
Håber der er nogen af jer der kan give et godt råd.

Mvh
En nybagt haveejer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med risiko for at blive beskyldt for at være dyrefjendtlig, vil jeg nu alligevel vove det ene øje:

- Brug et lille el-hegn, (til staldbrug) samt en rød eller hvid plastik strømtråd, som du placerer 5-10 cm over jordoverfladen, og langs din kuperede grund. Din hundehvalp bliver med garanti inden for afspærringen de næste 10-12 år.

Materialerne til hegnsætningen kan du købe hos enhver landbrugsmaskinhandler. Pris ca. 300 kr.

Hvis du nu havde været registreret, kunne jeg have givet dig den helt nøjagtige adresse i dit område smile

------------------
bodker
"Don't complain about farmers
with your mouth full!"

Mvh.
bodker

Hej Bodker

Tak for dit forslag.

Det lyder umiddelbart som en fornuftig og overkommelig løsning, men jeg er bange for at konen (det er hendes hvalp) ikke vil være henrykt ved tanken om at give hendes allerkæreste elektroterapi (ja, jeg har indstillet mig på at blive nr. 2 i arverækken.....;-)

Så jeg allierede mig med "eksperten" i går.

Løsningen blev at banke stolper i jorden med passende mellemrum op ad skrænten, 16*100 brædder vandret mellem stolperne i ca. 20 cm og 80 cm´s højde.

På de horisontale brædder skal der så sættes 16*100 brædder på lodret, så kan de lukke af i bunden, og saves til i samme højde allesammen.

Og ang. registreringen, så må jeg nok se at få det gjort.

Mvh
Henrik
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ak ja Henrik. Endnu engang må vi konstantere rigtigheden af Johannes V Jensens linie: "Oh skønne kvinder, hvor har de magt" smile smile

Og så i denne sommervarme. Jeg håber husets herre bringer dig vederkvægende livseleiksir i form af kølige øller, som du nyder, mens den lille "tæppetisser" taknemmeligt slikker din hånd.

Bortset fra alt dette, så har I ret i, at man ikke altid skal springe over, hvor gærdet er lavest.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af bodker (den 15-07-2003).]

Mvh.
bodker

Hmn.... Min mand synes også, at vi skal have el-hegn op... Meeeeeen, jeg er godt nok ikke sikker!! Hvem kan gøre det mod ham her??

Mulle

PS: Hvorfor er billedet grønligt :?: Kan man ikke bare indsætte et billede uden den der firkant omkring hvor der bla. står "beskrivelse"?
Mulle.
Du skal KUN bruge den aller laveste spænding som et el-hegn giver, og din meget søde hund overskrider ALDRIG den usynlige linie, som hegnstråden vil være.

Husk: "Herren tugter den han elsker". biggrin

Mvh
Bodker

Mvh.
bodker

Annonce
Citat fra bodker

Husk: "Herren tugter den han elsker". biggrin


SM-Bodker...


Mvh ThomasB
ThomasB
Det var som indlæg omkring den søde hundehvalp, ikke et MS indput. :shock: :oops:

Prøv selv at slå følgende op: Judit 8,27

Mvh

Mvh.
bodker

Hej Bodker

Linket virker ikke :?

Mvh. JørgenE
Jørgen skrev:
Linket virker ikke


Prøv at slå op i Judit's bog i Det gamle Testamente, kap. 8 vers 27

Dette link kan bruges: http://www.bibelselskabet.dk

Mvh
Bodker smile :wink:

Mvh.
bodker

Det er ulovligt at bruge elhegn til hunde og katte her i Danmark (og gudskelov for det da)!

Også det system med nedgravet "ledning" og halsbånd der giver stød er (heldigvis) ulovligt her i DK.

- Diva
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis