Hjælpestrøer - hvordan?

Hej,

Jeg har er gammelt køkkengulv, som skal skiftes (5. sal i en 100 år gammel ejendom) og har aldrig nogensindee prøvet kræfter med sådan noget før (men har hænderne godt skruet på og masser af gå-på-mod). Mit eneste problem er, at afstanden mellem strøerne er 95 cm (centerlinie). Såvidt jeg kan se, vil den pæneste løsning være at tage det gamle gulv op og lægge et nyt, MEN så er afstanden mellem strøerne vist et problem når det nye gulv er 22 mm.

Her i forumet har jeg kunnet se, at jeg børetablere nogen hjælpestrøer, men jeg har absolut ingen ide om, hvordan det lettest gøres. Hvordan skal jeg placere dem i forhold til de eksisterende strøer og hvordan bærer jeg mig ad med at sætte dem fast? Skal de sidde parallelt med de eksisterende eller kan man montere noget mellem (vinkelret på) de eksisterende til formålet - og ligemeget hvilken løsning - hvordan skal de så monteres og hvor stor skal afstanden mellem dem være? Hvilken dimension af træ skal jeg bruge til det?

Håber der er nogen, der har nogen gode ideer i dette forum hvor jeg i øvrigt har fundet rigtig meget god inspiration smile

På forhånd tak
Inger

/Inger

Hej, Jeg har er gammelt køkkengulv, som skal... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja - det ligner et skoleeksempel på veludført arbejde Inger - imponerende!
Tillad mig at spørge - med risiko for at blive kaldt mandschauvenist - du skulle vel aldrig være gift med en tømrer ? wink

Jeg kan også se du har valgt at bevare indskuddet som lydisolering - det bliver underboen glad for!

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

biggrin Du er godtnok MEGET modig..... Der findes ingen tømrer indenfor miles omkreds her.... Så tror jeg muligvis ikke, at der havde været så hårdt brug for gode råd og masser af mental hjælp....

Tror det hedder at gå i petitesser og godt kunne lide at gøre tingene ordentligt, så det holder og jeg kan stå inde for kvaliteten - og så har jeg været vant til praktisk arbejde siden jeg var barn smile (i øvrigt så ved du vel også , at det rigtige værktøj er halvdelen af arbejdet - mindst)

Tak for rosen - den bliver virkelig værdsat. Og jeg er sikker på, at jeg bliver rigtig glad for det.

/Inger

/Inger

Hov - jeg glemte lige at sige, at jeg faktisk prøvede på at forbedre løsningen, for jeg har lagt 70mm isolering under indskuddet...... Et af mange gode råd, jeg har fået undervejs.

/Inger

/Inger

Til alle de gode og seriøse svar, mange tak.
Jeg skal igang med det samme som Inger og kan desværre ikke se Buchs tegninger.
Nogle der har disse?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis