Citat fra IngerW
Og så fik jeg godtnok hurtigere brug for nogen rigtig gode råd før end jeg håbede.... Nu er det jo en dejlig gammel københavner lejlighed, jeg har, så den er jo vind og skæv over det hele.
Rummet var tiligere to rum. Jeg har taget væggen mellem dem ned og ville jo så sørge for at give dem et fælle gulv. I teorien en rigtig god plan.
Efter nu at have fået taget en del af brædderne op er jeg ved at danne mig et overblik over niveauforskellen - og det er desværre en trist oplevelse, for det viser sig at over 5 m. så er forskellen ca. 8 cm!!!! Det har jeg ingen mulighed for at rette op, for så kan jeg efterfølgende ikke bruge min bagdør. Desuden går rummet over i en gang (uden dørtrin), hvor jeg ikke havde tænkt mig at skifte gulv.
Er der nogen, der har nogen gode ideer til hvordan/hvor meget jeg kan lade gulvet falde over sådan et stykke uden at man får noget slemt ud af det?
Tak.
Inger
Nu havde et billede jo været guld værd Inger - men så må det blive nogle skud fra hoften.
3 muligheder - prioriteret.
1.
Hvis der ikke er andre komplikationer ved det, ville jeg ikke tøve et sekund med at løfte døren af, afkorte den med 8cm i bunden, og lave et lille fikst trin ud på bagtrappen.
2.
Lave en forsætning i gulvet så døren kan svinge op (men kun hvis området er uden for normale gangbaner og måske på tværs af hele rummet???)
3.
Lade gulvet blive ved med at skråne - men 8cm ER altså meget.
Et spørgsmål - er der niveauforskel ved overgangen til gulvet i gangen?
Hvis der er, kan det måske udlignes med en skrånende gulvplanke (for undgå en kant).