Hjertetræ

Jeg plantede et hjertetræ i foråret, da jeg synes, det er et smukt og frodigt træ. Desværre er bladene på min fuldstændig bordeauxrøde i stedet for frodigt grønne som jeg ellers har set dem...

Er der nogen, der har erfaringer med hjertetræ? Kan det være underskud af vand (det står i en græsplæne)?

Varme hilsener efter hækkeklipning smile

badusen

------------------
smilet fra en samojed gør hver dag til noget særligt

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du plantede dit hjertetræ i foråret, kan det være at træet ikke er nået så langt i sin udvikling endnu. Om foråret er bladene jo røde. Først hen på sommeren bliver de grønne. Jeg tror ikke der er noget galt, jeg tror bare at du skal vente med at vente dig et tidligt grønt træ, til træet har fået greb om sit nye voksested!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Jeg har selv et hjertetræ, der er 13 år gammel. Bladene er, som du selv skriver, frodigt grønne - og med enkelte røde ind imellem.

Men, når alle dine blade er bordeauxrøde, så tror jeg træet har manglet vand på et tidspunkt. Hvis der var gået længere tid med vandmangel, så havde træet kviteret med at smide bladene. Det har jeg selv prøvet engang.

Sørg for at hjertetræet ikke mangler vand. Også i årene fremover. Det er og bliver kønnest, når der er en hvis fugtighed til stede i jorden.

V.H.
Svend Erik

Svend Erik

Bygningssnedker

Takker for de gode råd!

smile Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis