Diskret frithængende emhætte (emfang)??

Hej,

Jeg er ved at bygge nyt køkken, og har væltet en væg for at få det "obligatoriske" samtalekøkken icon_smile.gif
Jeg leder efter en diskret frithængende emhætte - eller emfang som det vist nok hedder?

Jeg har fundet flere med en tynd glasplade - men desværre ingen hvor den lodrette "kasse" er særlig diskret. Jeg håber på at finde en med så lille diameter som mulig.

Er der nogen som har et forslag?

Dem jeg har fundet har ca 30 x 30 cm (og så en justerbar højde). Men det burde være muligt at få en med den halve diameter - evt. med ekstern motor?

På forhånd tak for hjælpen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det bliver vanskeligt at finde modeller med mindre søjle. Husk at der i kassen både skal være plads til aftræksrør og isolering af dette.
En lille diameter på aftræksrøret betyder lavere ydelse af emfanget og mere vindstøj.
Jeg er selv i gang med at stykke et system sammen med Electrolux emfang EFCR141X og en ekstern ventilator fra SystemAir. Håber det bliver godtsmile .

Mvh

Karsten
Har en bekendt der hængte emhætten op i megalange stykker rundjern. Han havde loft til kip og ville heller ikke have det store aftræksrør. Desuden ville det give problemer da rørene sjældent fås så lange.

Den var ikke så dingel som han troede det ville blive, og han valgte at beholde løsningen.
Aftræksrøret blev lavet i noget aftræksrør som det man normalt bruger, bare i metal.

Han er flyttet nu, men jeg skal se om jeg kan finde et par gamle billeder.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Karsten: Det med mindre diameter og dårligere ydelse - tror jeg ikke bliver aktuelt. Selve aftræksrøret er vel ofte kun ø150mm - og mener også at nogle modeller har ned til ø100? Men tak for svaret og held og lykke med dit projekt.

Næstformanden: Tak for svaret - ja hvis du kan finde et billede, vil jeg da gerne se løsningen. Jeg har ikke så højt til loftet (ca 230cm).

Havde selv forestillet mig noget i stil med et aftræksrør på ø130 og 10mm isolering - hvis det er nødvendigt, og med til at dæmpe støjen. Dette skulle så gemmes i en 150x150mm søjle som er forstærket i de 4 hjørner til montering i loft.

Har desværre ikke kunne finde noget mindre end 300x300mm kasse.

Leder fortsat - og sætter pris på al hjælp der måske kan hjælpe mig i mål.

På forhånd tak
Wilcken
Hej Wilcken

Med hensyn til at rør, så er der jo også den mulighed at snakke med en smed eller maskinfabrik. De kan lave den som du gerne vil have, og på de mål du har med.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

FWM: Tak - det er en god ide, det vil jeg overveje.
Hmm.... har kikket både den stationære og bærbare igennem... kan ikke finde billedernesad
Jeg prøver at høre min svoger om han skulle have en til at ligge.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis