stoppet afløb (køkken)

Vi oplever desværre at afløbet fra køkkenvasken er stoppet. Vandlåsen er renset, så det er ikke den som giver problemer.

Vasken oppe på badeværelset på 1. sal har også problemer med at skylle ud. Jeg vil mene de har samme problem, da badeværelset ligger nøjagtig lige over køkkenet.

Jeg har haft et rensebånd igennem.

Når problemet opstår, så tager jeg en svupper og pumper lidt vand ud, og så løber der lidt mere vand ud af vasken, det er lidt ligesom om når vandlåsen bliver fyldt op, så kan der ikke løbe mere vand ud.... hvad er problemet her?? og hvordan løser man den i bedste LDS stil?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som op der dannes vacuum i afløbet.
Såfremt afløbet ikke er stoppet længere nede eller ude så kan der mangle ventil øverst på faldstammen. Den sættes ofte på loftet eller føres ud gennem væggen men kan også bare være i det øverste rum. Den skal åbne for når den dannes vacuum i røret.
Endelig kan du som jeg have en køkkenbrønd udenfor, som har dannet et solidt låg af skidt på toppen, det blokkere for at vandstanden kan stige i brønden når du skylder ud. Så skal du rense den brønd, jeg renser vores en gang om året.
ja. Jeg har haft gravet op til brønden, og en kloakmand ude og spule det hele igennem
Jeg havde et lignende problem - det viste sig i sidste ende at være samlebrønden der var stoppet, men det klarede en slamsuger på no time.
ja de kære afløb volder en del problemer af og til

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis