TV i båden

Er der nogen som har erfaring med TV på båden.Jeg har forsøgt med flere antenner,men med dårlig resultat,den sidste antenne kostede 900kr. hvor mange penge skal jeg regne med at bruge,for at finde noget som virker
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Kirsten246

Er der nogen som har erfaring med TV på båden.Jeg har forsøgt med flere antenner,men med dårlig resultat,den sidste antenne kostede 900kr. hvor mange penge skal jeg regne med at bruge,for at finde noget som virker

Jeg har prøvet med et lille sort/hvid med antenne på og der var da en der så tour de france hele vejen fra Faxeladeplads til Brøndby havn.
Men du skulle måske prøve at købe en lille 12v antenneforstærker.
Når vi får Jam i vandet igen vil jeg prøve med en digital modtager i USB-porten på den bærbare, så kan man da se dr, dr-update, tv2 og DR2 og i det sydlige kan man vel også fange nogle tyske.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

VI har også anskaffet en digital USB-modtager, som skal med på sejltur til sommer.

Vores er denne her model fra Harald Nyborg. Til prisen kan de fleste vist være med.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3767&n=10

http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Danmark_udendørs_august%202006.jpg kan du se et dækningskort ved udendørs modtagelse. Om det også gælder for den lille antenne, der følger med modtageren, ved vi ikke endnu Men ellers er en ekstern antenne ikke så dyr - blot skal du være obs på, at antennestikket på den modtager, vi har, absolut ikke er standard, så der skal muligvis et mellemled til.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra Kirsten246

Du roligt beholde dine antenner og TV. Det du mangler er en DVB-T box, til at modtage DR og TV2 digitalt. De fås flere steder, og koster mellem 200 og 500 Kr. Du tilslutter din "dyre" antenne til DVB-T boxen, og den igen til TV'et, så er du kørende.
DVB-T USB virker, men sjældent godt uden speciel antenne. Min erfaring.
/Claus
I sommeren 2006 lå vi i Bøgeskoven Havn på Nordstevns den aften, der blev spillet VM-finale i bold. Fodbold interesserer os i nogenlunde samme grad som at se rurer gro, men knægten fra nabobåden var helt vild, da han fandt ud af at vi havde et lille 7" tv med.

Det endte med at Elizabeth sad og legede antenne med en hånd i vejret, mens jeg sad og hældte Gammel Dansk og tyske importøl på de lokale, så vi kunne beholde vores gode plads.

Vi håber at den nye modtager er lidt mere venlig overfor hendes motorik og vores forsyninger...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det er ikke et spørgsmål om penge, men detsværre er det jo ikke helt enkelt.
HAr du f.eks købt en antenne til det rigtige bånd=frekvenser altså UHF.
Er din antenne beregnet til en bestemt kanal eller er den bredbåndet.
Til en båd vil det bedste nok være en DVB-t modtager og en af de nye rundstråle DVB-T antenner så du ikke skal dreje antennen i hver ny havn.
Du skal også lige vide at båden ikke må vippe, Det ggælder især såfremt du sætter antennen højt op i masten. Tilgengæld virker antenne bedst højst oppe bare båden ikke vipper. Endelig har mange af den ny DVB-T antenne indbygget forstærker som skal have strøm fra modtageren. Nogen DVB-T modtagere kan levere strøm men det er slået fra når du pakker den ud.
Så du skal ind i menuerne og slå det til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis