Vand på træterasse

Jeg har for et par år siden lavet en træterasse, den er lavet præcis som den skal laves, og alle brædderne (28x120 terrassebrædder) ligger med marvsiden opad og splintsiden nedaf (giver jo sig selv ;o) men.....

selv om jeg lavede 5 mm mellemrum mellem brædderne, så er der i den fugtige vintertid faktisk ingen sprækker tilbage, da træet udvider sig meget, og ikke nok med det, brædderne er begyndt at bue en smule op i siderne, så der står vand i midten at brættet (se billed)

Nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan få det fixet?, eller skal jeg bare lade det være, da det nok er meget normalt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at være trykimpreneret brædder.

De buer fordi at de er meget våde.

Du skal vente til de er tørre, så skal de have alt det grundingsolie de kan trække. Efter et par måneder bør de have noget træbeskyttelse, eks. gori 88.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skal til at købe materialer til opbygning af en træterrasse på ca. 35m2. Har været lidt rundt og kigge på de forskellige net-trælaster som sælger sådanne terrassebrædder, og synes godt om træsorten cumaru med antislip (store riller). Men synes også priserne er meget forskellige selv indenfor samme træsort.
Har også været forbi hos Knud Larsen trælast og der har de IPE træ til 449,- m2 / (63 kr. lbm) som dog ikke er rillet. Men er der andre som har været ude og købe terrassebrædder fornylig som kunne komme med noget input, bor i øvrigt i københavnsområdet.

/Kim
Hej Kim
Check Dansk hårdttræ Savværk, www.dhs.dk.
Prislisten siger 355 kr/m2 inkl. moms, excl. levering for terrassebræder i Cumaru.
Hej
Frank
Det virker meget bedre med www.dhs.as rolleyes

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også