Køb af trailer

nu skal det være. jeg bor i Jylland. Og nu vil jeg også ha en trailer wink
Men hvilken skal jeg ha. Jeg mener hvilket mærke?? Jeg har selvfølgelig kig på en Brenderup trailer. Men jeg mener, man betaler MEGET for mærket. Og så er der også dem, man køber i gør det selv forretninger. Men dem har jeg hørt ikke er noget værd. findes der er godt alternativ til en trailer ala Brenderup kvalitet.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu kommer det jo meget an på hvad du skal bruge den til , men regn med at når først du har den , så bliver den tit belastet en del mere end dine hensigter ved købet

de fleste mærker kan fint holde til det , når bare de blive behandlet efter hvad de er bygget til , og der er sikkert også en der er nogenlunde lige så god en kvalitet , jeg har bare ikke prøvet den inu
men brenderup det er kvalitet , og pris og kvalitet hænger tit sammen , og de er ikke så dyre mere
Jeg købte for 5år siden en Kvik trailer, det er en rigtig stærk trailer og dengang var vangerne meget kraftigere end brendrup og andre vi også kikkede på, og så sidder der en 750kg aksel der på, selv om det kun er en 350kg trailer ( kan også være der gør på andre, ved det ikke)
Og den bære fint "lidt" formeget, er nok kommet afsted med (UPS) 700kg sand der på.

Men skulle jeg købe i dag, var jeg nok gået efter en buggitrailer, 350kg er altså ikke meget, når man tit skal hente byggematrialer træpiller osv.
Citat fra Chr-Hj

Jeg købte for 5år siden en Kvik trailer, det er en rigtig stærk trailer og dengang var vangerne meget kraftigere end brendrup og andre vi også kikkede på, og så sidder der en 750kg aksel der på, selv om det kun er en 350kg trailer ( kan også være der gør på andre, ved det ikke)
Og den bære fint "lidt" formeget, er nok kommet afsted med (UPS) 700kg sand der på.

Men skulle jeg købe i dag, var jeg nok gået efter en buggitrailer, 350kg er altså ikke meget, når man tit skal hente byggematrialer træpiller osv.


nu kan jeg så sige at jeg kun har dårlige erfaringer med kvik , den har jeg også haft , den var elendig
Nogen vil ha Moren andre Datterenwink
Det her enme, er der jo nok mange meninger om.

Citat fra bredker

nu kan jeg så sige at jeg kun har dårlige erfaringer med kvik , den har jeg også haft , den var elendig
Stod med det samme problem for et par år siden og valgte at vælge at købe hos Selandia i Hårup.
Kravene til traileren var at den skulle kunne klare max. af hvad der kunne tillades efter bilens vægt og trækkraft, uden trailer kørekort.
Det er ikke helt nemt at finde ud af de nye regler, men man var meget behjælpelig hos Selandia. Det resulterede i nedvejning af både trailer og bil så traileren kunne klare 850 kg last.
Synes samtidig det var smart med det glasfiber låg på støddæmpere man kunne købe til den.

Bestemt en god og kraftig trailer der kan bære mere end den må.

1426nybag_s.JPG

Kan se deres hjemmeside er under opbygning men de forhandles også andre steder.
http://www.trailergaarden-gantrup.dk/
Hej

Jeg har selv en Dantrailer, den er identisk med en Variant. Og jeg har den model med træsider. det er jeg rigtig godt tilfreds med. Min er med en enkelt aksel. Den fåes i to variationer 500 kg og 750 kg totalvægt. Den enenste reele forskel er at der må lastes mindre på den ene, og den er uden årlig vægtafgift til Ander & Co. Ellers er de identiske.

Forskellen mellem denne og en Brenderup er at der fx er et kraftigere vangesystem på Varianten og Dantrailerne. Der er også to tværvanger mod een på Brenderup's.

Personligt finder jeg de billige modeller med blik sider noget spinkle.....
Sørg for at få en presenning me dog en bøjle ( eller lav den selv ) så er traileren altid tør og klar til ekspedition.

Jeg er fint tilfreds med min enkelt akslede model. den kan rumme det jeg har behov for i det daglige.. ellers må jeg jo låne / leje en større hvis der er tale om store mængder grej.

H.Nyborgs modelller finder jeg bestemt for kleine.. og ikke mindst for smalle.. de er meget smalle og desuden også noget korte i kassen.

Valget er dit.... Men find først den størrelse du mener at skulle have og vurder så prisen i forhold til kvalitet på disse størrelser. Du kan finde ekstremt velbyggede trailer, men hvor prisen så også låber voldsomt op.. men jeg fornemmer at det ikke behøver koste en hel herregård!

MVH Njord
Jeg har en Stema 750 kg (egenvægt 150) indvendige mål : 201 x 105 med stålkanter. Den er fra HN. Jeg må trække 600 kg uden bremser, så jeg må laste 450 kg på traileren. Det er en udmærket trailer (gav 4600,- inkl. høj stativ og presenning). Vægafgiften er 115,- pr- år.

Så annoncer i weekendes fra Brenderup - 750kg til ca. 5000,-
Har du overvejet hvad traileren skal bruges til?
Min trailer har været brugt i forbindelse med diverse ombygninger hos mig selv, flere af naboerne og min søn. F.eks. bortkørsel af byggeaffald, hente ral, sand, jord og mørtel og meget andet.
Vil du bruge en sprit ny trailer til det?

Mine naboer vil i hvert fald ikke. De kommer og låner min gamle trailer (købt brugt for 10 år siden) når de skal køre opgaver som nævnt, og bruger deres egne fine nye trailere når de skal hente øl i Tyskland.

PS... Jeg har intet imod, at de låner den.
Jeg glæder mig tværtimod hver gang over hvor god min beskedne investering for 10 år siden har vist sig at være - og undrer mig lidt i mit stille sind over, hvor lidt naboerne har ud af deres nye skinnende trailer, der selvfølgelig ikke må blive skrammet og beskidt. winksmile

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis