Hvilken gulvløsning er den bedste og billigst til dette projekt

Har fået købt et hus fra 69', og har nu fået vandskuret køkkenets og stuens vægge.

Nu er jeg så kommet til gulvet.
Pt. er der i stuen det originale parketgulv på strøer. I køkkenet er der "råt" trægulv (dem man får splinter af smile ligeledes på strøer.

Der skal IKKE installeres gulvvarme.

Hvad er den billigste og bedste løsning?

Den mest korrekt samt dyrere løsning jeg har overvejet er at udskifte det eksisterende parketgulv, men er der så her nogle lovgivningsmæssige krav mht. isolering?

Den billige løsning jeg har overvejet er at lægge laminatgulv direkte på det gamle gulv. Er det overhovedet en god/realistisk ide?

Den billigste løsning er evt. at slibe det gamle trægulv i stuen samt pålægge laminatgulv ovenpå det eksisterende gulv i køkkenet.

Evt. andre forslag er yderst velkomne.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det eksisterende gulv er helt plant og stabilt , kan det sagtens holde med laminatgulv ovenpå , du kan evt efterskrue løse planker olig inden det nye lægges
og lad være med at købe det helt billige laminat fra a-z eller jemogfix , det er så ringe en kvalitet at det kun holder få år
nu ved jeg ikke lige hvilket gulv silvan sælger
har bare set de billige til ca 50,00 kr m2 , de giver også 10 års garanti , men det er hvis de bliver slidt helt igennem
først ang. lovgivningsmæssige krav mht. isolering, er der ikke noget krav for det, når man bare renoverer.
Hvis plankerne er gode kvalitet ,og det skal kun slibes , ville jeg have gjørt det og give den en ordentlig omgang lak.
Men hvis du absolut vil have et nyt gulv ovenpå; har prøvet stavparket i min gamle lejlighed det så rigtig godt ud.
Stavparket er nogle små staver 10x2 cm sat sammen vandret og lodret på et stykke net så det danner en flise på 30x30.
Der fandtes 2 slags da jeg købte det, akajo og eucaliptys, henholdsvids mørk og lys.
Det er ikke andet end 8 mm tyk , så det ikke går ud over rumhøjden. man limmer det, slibber og giver helst olie.
selve træet var ikke særlig dyr, ca 129 kr/m2. men limmen var forholdsvis dyr.

Men jeg synes laminatgulv er ok i et rum hvor der ikke er så belastet , definitv ikke i køkkenet.
Hvis du køber det billige (kan købes helt ned til 49 kr/m2 ) ser det godt ud kun det første par månerder.
Men ellers er det realistisk at gå i gang,hvorfor ikke.
ps. det ville være en god ide hvis du havde mulighed at sætte et par billeder af gulvet.

go fornøjelse

p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis