Tulipantræ!!

Og overskriften er IKKE en stavefejl, vi har et af Danmarks ældste og største Tulipantræer i vores have. Men det er meget stort!! Kan jeg på nogen måde save af det, så det ikke ødelægger mit tag, og ikke mindst, tager alt aften solen fra min nabo?

M.v.h.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis du tør kravle op og save det i mindre dele !! Så skader de jo ikke når de rammer jorden eller taget..

Men spøg til side.
Det er der vist ingen der kan svare på uden at de har set hus træ osv..

Venligst Njord smile

MVH Njord
Nej, hvor er du heldig. Det er et langsomtvoksende træ, så et sådant kan man jo ikke lige komme til at nyde noget størrelse på, hvis man planter et selv. Nuvel; som jeg forstår dit spørgsmål, handler det om hvorvidt der er særlige hensyn, der skal tages til træet. Næh, skær du bare væk – du kan sågar forynge det ved at skære det voldsomt ned, men det er der ingen ide i – husk blot at træet ikke lukker et eventuelt hul sådan lige uden videre, da det jo netop vokser langsomt. Og nåja; du kommer til at vente lidt med det, for du må ikke gøre det før tidligst til oktober!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Tak for svaret...

Lukker ikke såret med det samme skriver du. Kan jeg så evt. smøre noget på, eller save på/I en special vinkel e.lign, så man undgår at træet "bløder" for meget?

M.v.h.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af FalckManden (den 07-07-2003).]

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Jeg har ikke udtrykt mig klart: Hvis du beskærer træet til oktober/november vil det ikke bløde nævneværdigt. Og ikke noget du behøver at gøre noget ved. Nej, jeg mener at det vil vare flere vækstsæsoner før træet har skudt grene og opbygget løv i det område, hvor der kommer til at "mangle" grene; der vil blive et "bart" område i et stykke tid fordi træet er langsomtvoksende.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Citat fra FalckManden

Og overskriften er IKKE en stavefejl, vi har et af Danmarks ældste og største Tulipantræer i vores have. Men det er meget stort!! Kan jeg på nogen måde save af det, så det ikke ødelægger mit tag, og ikke mindst, tager alt aften solen fra min nabo?

M.v.h.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.


Det vil jeg gerne se et billede af!!! For jeg skulle efter sigende have Djurslands største....
Har ikke set det i blomst selv endnu, da jeg først købte huset i efteråret, men det skulle eftersigende have blomstret siden 1974-75..
Annonce
Hej Søren

Vi flyttede til fakse for to år siden (juni 2002) Og træet har blomstret begge somre! Det er virkeligt kønt!
Lad os vende tilbage til sommer, så sender jeg dig et billede at det når det "forhåbentligt" blomstre igen ;O)

Venlig hilsen

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Og husk også os på siden - please!

Mvh. JørgenE
Hej Falckmand og andre

Gem træet da det hårdt og har meget flotte åretegninger. Det kan slipes og poleres helt blankt. Når træet/grenene er fældet, flæk det to halvdele, så er der mere styr på spræker. Tørres best i et køligt og tørt sted uden sollys.
Træet kan også bruges til drejning, men om det skal være tørt ved jeg ikke.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Hej igen.

Nu kunne jeg ikke drømme om at fælde det, blot skære det til. Og jeg har fundet én som vil/kan gøre det til efteråret. Jeg vdelægger to billeder, et af selve træet som er lige ved at sptinge ud for alvor samt et billede af et af bladene. Jeg skal nok (Jørgen) oploade yderligere et når træet springer ud!!

Venlig hilsen

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Her er så billedet af selve bladet. Læg mærke til den meget specialle form.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis