Hvor mange cm beton i badeværelses gulv og afløb

Hej,
Jeg har fjerndet et gammelt badekar i mit badeværelse og derfor har jeg nu en fordybning på 26 cm fra gulv og ned til klaplag. 2 spørgsmål:

1. Hulllet vil jeg fylde med styrolit og efterfølgende med cement ilagt 4mm gitter. jeg ved at nogle siger 6mm, men nu har jeg altså fået 4mm.

Herefter skal der fliser og badekar/boblebad ovenpå.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget cement jeg skal have ud på, og har hørt mellem 5 og 12 cm...

Arelaet er 180x70 cm, og hvor mange kg af den færdigbalande skal jeg så regne med ?

2. Som det ses på billedet så bestod det gamle afløb af en sort (3/4tomme) slage som løber over til afløb under min gulvvarme, og derfor må jeg bruge denne. Jeg havde tæntk mig at sætte det hvide samlestykke og 90 graders rør på også bare støbe dette ind. Kan jeg det, og skal jeg evt. ligge en silokone fuen om denne samling - Jeg er ikke den store vvs, så bær over med mig.

Hilsen
Thomas
Hej, Jeg har fjerndet et gammelt badekar i mit... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra thomas magnussen

Hej, Nej det nok nærmere end plast vandrør som Buch skriver - hvad menes lige med understøbe, at det støbes hele vejen ned eller va?


Du kan blande lidt beton (jordfugtig) og bruge det som understøtning af røret og støtte omkring røret ved vinklen. Hvis du bare klodser vinklen op på en sten eller lignende, risikere du at stenen forskubber sig efterfølgende og røret vil falde ned.
Du kan klappe det fast med hænderne, ligesom da vi byggede sandslotte på stranden.wink
Når det så er hærdet kan du støbe resten.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

hej, er det slet ikke nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet om hvor jeg evt. skal ligge en damp-spærrer?
/Thomas
Dampspærren er ikke strengt nødvendig Thomas. Du har heller ikke dampspærre i resten af rumment, så den vil ikke gøre hverken fra eller til.

Hvis du laver vådrumsmembran over hele gulvet når du har støbt, vil den virke som dampspærre.

Når du støber skal du vande den eksisterende betonkant på det gamle gulv godt ud med en murerkost eller lignende for at få så god vedhæftning mellem den gamle og nye beton som muligt. Gør det gerne af flere omgange, og den sidste gang kan du smøre lidt tynd betonblanding på kanten - det hjælper på vedhæftningen.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis