Hvorfor bliver man koblet af igen

Nu har jeg lige siddet møjsommeligt og skrevet et langt epistel til maria om et egespisebord og når jeg så vil sende det så får jeg at vide at jeg ikke er logget på selvom der øverst på siden står at jeg er logget ind som kovas. det som er skrevet kan ikke kopieres og når jeg så logger ing igen så er svaret væk. det er altså rigtig træls når man ikke re en ørn til at skrive på maskine.Er der nogen der ved hvad der er galt?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fordi du ikke har sat den til at huske dig, når du logger ind.. Hvis du gør det, lægges der en såkaldt cookie ind på din computer, som automatisk sendes til siden (F.eks LDS.dk) når den beder om det, og du er altså altid logget ind (i hvertfald så længe cookien stadig er der)..
Hvis du ikke gør det, fungerer dit login via en såkaldt session, som kun eksisterer kortvarigt (ca 20 min så vidt jeg husker).. Denne session "genopfriskes" hver gang du klikker rundt på siden (inden for de 20 min) og giver den derfor 20 minuters liv igen.. Hvis du derimod ikke klikker rundt på siden, som nok har været tilfældet da du skrev din besked, vil denne session være udløbet, når du trykker send, og du vil derfor ikke være logget på..

Der er 2 ting du kan gøre.. Du kan sætte den til at huske dit login (selvfølgelig ikke smart, hvis du sidder ved en offentligt tilgængelig PC). Så er du helt ude over problemet.. Ellers kan du, når du har skrevet din besked, lige markere hele teksten (tryk på CTRL og A) og kopiere det til udklipsholderen (CTRL og C).. Så sender du beskeden.. Hvis den så siger at du ikke er logget ind, så logger du ind, opretter en ny besked, gå ned i tekstfeltet og sæt ind (CTRL og V)..

Mvh

Mark Herskind

Citat fra MarkHerskind

Hvis du ikke gør det, fungerer dit login via en såkaldt session, som kun eksisterer kortvarigt (ca 20 min så vidt jeg husker).. Denne session "genopfriskes" hver gang du klikker rundt på siden (inden for de 20 min) og giver den derfor 20 minuters liv igen.. Hvis du derimod ikke klikker rundt på siden, som nok har været tilfældet da du skrev din besked, vil denne session være udløbet, når du trykker send, og du vil derfor ikke være logget på..

Ja det er typisk 20 minutter da det er standard. Det kan dog ændres af dem der har adgang til serveren på godt og ondt.

/Cata
Tak til Markherskin og Cata.

Det var dejligt med en så precis og informativ forklaring på et problem som jeg netop kun har oplevet når jeg har været lidt længe om at skrive indlægget.Jeg har faktisk prøvet at mærke det skrevne op men først efter at jeg havde prøvet med send, og det virkede ikke nu prøver jeg med det her inden jeg sender det.
Jeg tror at Nielsen er kommet i en gal tråd.

Så jeg takker og mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hej igen Markherskin.

Er du sikker på det med at kopiere inden man sender for jeg prøvede lige som du beskrev og ville sætte ind her, men som du ser kom der ikke noget.Hvis man makere med musen bliver kopier ikke aktiv i menulinien. Kan du gøre det på din?

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Hmm.. Ja, det virker for mig både i Internet Explorer og Firefox..

Kopier bliver heller ikke aktiv hos mig, hvis jeg bruger musen, men det virker hvis jeg bruger CTRL + C og CTRL + V (Hold CTRL nede, når du trykker på C og V)..

Mvh

Mark Herskind

Hej Markherskin.

Nu prøver jeg i explore

Hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Nej det virker ikke på min computer måske er det fordi det er windows me jeg stadig køre med, men pyt med det nu ved jeg hvorfor og kan bare skrive i office og så sætte ind derfra.

MANGE HILSNER KOVAS

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hold da helt op så klog man da kan blive af at følge med her. :-)

Jeg har også jævnligt oplevet det problem på andre fora, og undret mig over det og har nu en fin forklaring.
Jeg var dog også begyndt at skrive indlæg på sådanne fora i Word og så overføre det som en fil.

Tak for god info!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

Virker "husk mig" funktionen også på en mac?

Godt at få at vide at det er 20 min. der er max tiden. Så kan jeg lære at holde mig til, og ikke rende rundt og ryge smøger elller gå ud mens jeg er ved at svare på en tråd.

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis