Sløv Peugeot 405

Jeg har en Peugeot 405 1,6i fra 93.
Den har på det seneste mistet lidt kræfter, motoren går fint og alt fungerer som det skal, men der er ikke megen trækkraft og acceleration. Når jeg presser motoren lyder den bare anstrengt.

hvad kan dette skyldes?confused Alle ideer er velkomne.

Mvh Thorsten
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i den år gang så skulle motoren værre en bdy motor med mono pointindsprøjtning prøv at cheke slangen over til map sensoren den sider på låsepladen og vender ned ad lige bagved køleren der går en slange over til indsugnings manifoldet studsen sider lige under monopointen(kaburatoren) den revner nogen gange ved studsen chek begge ender
Hej Thorsten.

Problemet med din bil, kan skyldes:
- Fastsiddene stempelringe
- Utæthed ved ventiler
- Belægninger i indsugningen

Jeg vil mene at du bør få det tjekket på et værksted. Det kan nemlig sagtens være noget meget omfattende. Men tjek først luftfilter, og hvis det er længe siden du har skiftet olie og olie filter, så gør det, inden du smutter på værksted med den. Den kan jo også bare være det .. xD

Interesseret i en VW 1303 fra '73?
- Skriv en brev til mig! smile
Tak for de hurtige svar.

Jeg kontrollerede den slange som Eksmek omtaler, den er intakt. Jeg har også skiftet luftfilteret men det hjalp heller ikke. Når jeg får tid vil jeg skifte olie og filter...håber at det virker.... er der ellers nogle gør det selv undersøgelser jeg kan foretage før jeg tager min bil og min pengepung med til værkstedet?
Mvh Thorsten
Det er jo svært med gør-det-selv på moderne biler... men er den med dysser (indsprøjtning) kan du prøve en gang dysserens i benzinen. Men det kan jo være store eller små fejl..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Citat fra grandoldman

Det er jo svært med gør-det-selv på moderne biler...
Sådan en sjover runder vel snart 20 år såååååååååååbiggrin og dette forum er jo kendt viden om for ofte at have besøg af en af ishøjs bedste 405 lav det selv eksperter,så hvis der skal hentes hjælp,så må det da være hersmile
René
Nå.... Olie og oliefilter er nu blevet skiftet, men bilen er stadig sløv. Jeg tror at motoren er ved at være sildt, der er noget mayonaise på olieopfyldningsdækslet (eller hvad det nu hedder).

Flere ideer???

Mvh Thorsten
Hej Thorsten.

Jeg tror stadig problemet med din bil, kan skyldes:
- Fastsiddene stempelringe
- Utæthed ved ventiler
- Belægninger i indsugningen

'- Mvh Nick

Interesseret i en VW 1303 fra '73?
- Skriv en brev til mig! smile
Hej
Går den på alle 4 cylindre ???
Er dit brændstoffilter for gammelt ???
Jeg går ud fra at at det kan udelukkes at du har en bremse der hænger ??
Har du det rigtige benzintryk ???
Disse ting er meget væsentlige.
Og til sidst, en af de største fejl ved indsp.systemer er SOD, ja sod, det kan lukke hele indsug. systemet
Mvh autoole
Kan sådan noget sod fjernes med noget tilsætning i benzinen??? confused

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis