Sløv Peugeot 405

Jeg har en Peugeot 405 1,6i fra 93.
Den har på det seneste mistet lidt kræfter, motoren går fint og alt fungerer som det skal, men der er ikke megen trækkraft og acceleration. Når jeg presser motoren lyder den bare anstrengt.

hvad kan dette skyldes?confused Alle ideer er velkomne.

Mvh Thorsten
Jeg har en Peugeot 405 1,6i fra 93. Den har på det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, man kan købe noget der hedder Service Rens, som hældes ned i brændstoftanken, og renser motoren for forskellige ting. Men hvis man ikke rigtig har forstand på motorer, så er det bedst at man får det gjort på et autoiseret værksted.
- og jeg vil ikke foreslå at man selv prøver det.

'- Mvh Nick

Interesseret i en VW 1303 fra '73?
- Skriv en brev til mig! smile
Hej Akrami
Sådan nogle som dig skal vi have nogle flere af, ment dermed at besøge værkstedet, i stedet for alle disse gør det selv folk.
Spøg tilside, og samtidig til grandold. Jeg har kun en væske der sælges til prof. brug, men som Akrami omtalte, kan pågældende væske godt bruges i benzinen, og for den sags skyld også i diesel.
Kom en hel flaske i tanken et par gange, det er ingen skade til.
Vender jeres hænder rigtig, så prøv at pille luftfilterslangen af ved gasspjældet. Åbn spjældet helt, og se på bagsiden af spjældet.
Jeg er sikker på at i bliver ganske overrasket.
Jeg havde for nogen tid siden en Peugeot HDI på værkstedet, og der var indsug. portene over halvt lukket i sod.
Mvh autoole
Citat fra ALB69

...dette forum er jo kendt viden om for ofte at have besøg af en af ishøjs bedste 405 lav det selv eksperter...
René


Hvis det er os, du tænker på, så glem det biggrin Vi skruer yderst ugerne i gamle 405'ere, medmindre det er bydende nødvendigt. Og de symptomer, der blev nævnt i det oprindelige indlæg, lød ikke som en defekt injection-fuelbox, så vi har holdt os udenfor tråden (indtil nu rolleyes )

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Tak for ideerne. Jeg pillede katalysatoren af og der var ikke mere indmad. til gengæld kunne jeg ryste indmaden af katalysatoren ud af udstødningen, det lignede en pose grillkul. Startede bilen op igen....effekten er tilbage biggrin

Tak for hjælpen.
Mvh Thorsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis