olie skallet af gulvet !

Hejsa !

Jeg har haft et hvidolieret træ gulv dækket af, med pap og tape..
jeg troede tapen kunne klare opgaven, men den har desværre taget noget af farven med af.

Jeg har prøvet med hvidolie, at rep. skaden, men det vil ikke blive.. det som at hælde vand på glas...! hva faén gør jeg ????

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm.... Hvor lang tid har den tape siddet på gulvet? - Hvis gulvet intet olie suger, kunne det jo være noget af limen der sidder tilbage på overfladen?
Citat fra Macio

Hmm.... Hvor lang tid har den tape siddet på gulvet? - Hvis gulvet intet olie suger, kunne det jo være noget af limen der sidder tilbage på overfladen?


Jeg kunne se olie´en side tilbage på tapen som "flager" og gulvet er rent for klister..!

og nu kan man som sagt se det "mørke" ubehandlede træ....

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ok - så kan du prøve at slibe en smule der hvor der en farveforskel. Med fint sandpapir. Så burde den hvide olie du har købt suge ned og dermed farve træet. Om det dermed gør at striberne bliver usynlige, det er en helt anden sag. Men det er en højest uregulær måde for oliebehandlet gulv at opføre sig på. Er du helt sikker på det ikke er en lak eller noget???
har også tænkt på om de er lak, men der står højt og tydeligt, det olie på pakken...!

jeg kan da prøve med en lak...! det virker lidt underligt...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis