Farvet Diesel

Kan man "rense" motoren m.v. for farven, fra det farvet diesel, f.eks. lige op til syn? Kunne det tænkes at man kunne køre f.eks. halvandet år på farvet diesel og så anvende ufarvet diesel det sidste halve år lige op til syn, hvormed farven måske var "slidt" af? Har ikke forstand på dette, men håber at høre nogle kvalificerede bud smile
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når du skiver farvet diesel er det så fyringsolie du tænker på
medhensyn til syn er det nu ikke noget de tar sig af
men besparelsen er nu ikke så stor du får ikke det samme antal km pr liter ud af fyringsolie som diesel på grund af at ceder tallet er lavere i fyringsolien
det er faktisk kun den spykologiske virkning der har lidt virkning
men med de priser der er nu begynder rapsolie at blive meget spændende
Med farvet diesel, så læser jeg det som det diesel landmænd og fiskerer kan købe til deres maskineri. Det er det samme som på tanken, men da det er til erverv har det laverer afgift, og selvfølge ingen moms.

Ang. at få farven ud, så kan jeg ikke hjælpe, men nogle tanke diesel med fuld afgift skader ikke.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg tænker på farvet diesel, den diesel som landmænd og fiskere bruger. Og som sagt, kan farven slides væk ved "gennemskyldning" af f.eks. 10 tanke ufarvet diesel, det som jeg indtil videre har kørt på?
Hæ Hæ Kagearm du tror ikke at der er folk fra Skat og andre myndigheder der kikker med her i forumet? Har man planer om at fører ulovligheder ud i livet så er internettet nok ikke det smarteste sted og spørge om gode råd. (Bare min personlige mening)

Men jeg forstår dig godt med de sindsyge brændstof priser og det forbrug du har er du jo næsten tvungen ud i "alternative løsninger" wink
Annonce
Jeg forstår godt din tanke og har selv samme holdning. Indtil videre var det også bare et interesse spørgsmål. Fra at undersøge sagerne til at gøre det i praksis er der meget lang - i hvert fald for nogen. Men tak for dit udsagn alligevel smile
Jeg har en gammel Golf II diesel der render godt 20 km/l. Jeg regnede alligevel på det, og kom frem til at besparelsen kontra den bøde/spændingen ved at kunne blive hapset af SKAT hver dag, ikke var besværet værd!

Nej, jeg hælder mere til at finde noget der lugter af enten raps eller friture...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Okay. Tror også jeg dropper tanken, men var blot nysgerrig. For ud over at køre billigere hver dag, skal man også tænke på om det nu er dagen hvor man bliver stoppet.
Hmm,. jeg har en lille gul, og lidt gennemsigtig, tank på 60 liter stående til mit backup oliefyr.
Der farver den grønne olie ikke vægene i plastdunken eller rørene over til fyret. Når olien er brugt sidder der ikke spor tilbage i dunken. Kommer jeg klar olie i, farves den kun af restmængden i bunden af tanken. Der skal ikke meget til, men er der intet tilbage, ja så er olien stadig klar.
Her snakker jeg kun om mit fyr. ;-)
Hej cln

Hvordan vil du sikre at din tank på din bil, bliver helt tom?
Det kan vist kun ske ved at afmonterer den, og rense den.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis