Glemt afvask efter muring

Hej

På mit hus har jeg fået lavet en opmuring, hvor "mureren" har glemt at rengøre efter endt muring. Altså ikke koste af eller afsyring.
Dvs. at der sidder mørtelrester på de røde mursten, som nu er meget svær at få væk. Det er 2 uger siden.

Jeg har klaget til "mureren" og har mine tvivl om han egentlig ved hvad han taler om. han vil dog udbedre skaden, men hvordan?
Jeg tror han vil bruge noget stærk krads og en metalmurske, som forårsager mere skade end gavn.

Hvad gør man i sådan et tilfælde for at udbedre skaden ?

Jeg tror selv af man skal bruge en skurebørste for at tage de store klumper og derefter syre af med saltsyre 1:20.
Ikke noget med metalspartel, der river overfladen med sig.

Hilsen BPA
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er muligt at mureren kan afrense muren mekanisk, men hvilke fuger har du?

Hvis du har trykkede, kostede eller ligende fuger, så skal han mure om sad alternativt kradse fuger ud og fuge om

Normalt når man murer, så murer du et stykke f.eks 1 -2 m2 hvor efter du trykker fugen/børster af med en stiv kost, samt vasker af med en saltsyreblanding vist nok 1:20, denne behandling tildanner fugen så den bliver pæn og slutter tæt til murstenene

Der er mange forskællige metoder til at lave fuger, så det kommer helt an på hvordan dine fuger skal være

Hvis muren efterfølgende skal filses eller ligende, så betyder det ikke så meget, men det færdige resultat bliver bedst hvis fugerne er i orden inden en evt. filsning

Venlig hilsen

Klaus
Jeg har nogle skuresvampe, som bruges til at rense murværk, som ikke må afsyres, husker ikke prisen. Det er et sæt med håndtag og 3 svampe.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis