Z16 Holstebro

Har købt en fint eksp. af en z16 Holstrebro jolle med en 6 hk Kosør, vil nu gerne vide om der er andre her der har lign..

Der står et nummer agter z16-075 hvad betyder helt nøj.??

Er den født med en kosør??
Sender lige et billede med..

MVH Hald
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Hald

Tillykke med din dejlige båd, jeg er selv den glade ejer af en Z16 som på nuværende ligger i Maribo sø, jeg har skrevet lidt om den, som du kan se på linket http://www.junker22.dk/arkiv/z16/z16.htm 

Min er en sejlbåd, og måske den eneste i DK, som du kan se på hjemmesiden, er der er også en i Holland.

Min Junker/Z16 har byggenummer 26

men venlig hilsen Plassen 

Hej Plassen

 

Dejlig at høre fra en med en z16 der er ikke mange tilbage i DK , dog ligger der en Z16 sejlbåd i Hou (nord) den er gul og foruden min ligger der en mere motorbåd , her i Hou , det kunne være sjov hvis der var flere her på siden der kunne sige de var ejer af en z16..

MVH Hald

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej RubenHald
Nej den er nødvendigvis ikke født med en korsør motor, der var frit valg på alle hylde, den gang værftet eksisterede. Du kunne også få den med bla. en 6 hk. Petter diesel.
Nummeret bag i jollen er type betegnelse og bygge nummer.
Hej Hald!
Jeg har lige købt en z 16 med en sab diesel motor,
men der er ikke nogen overbygning på, men det kan være
jeg finder det en dag. Det har været der kan jeg se.
Min har også et indstøbt nummer.
Mvh. Niels

 

Hej med jer!
Hvis der er nogen der ved hvor jeg kan skaffe en overbygning
til min Holstebro z 16 hører jeg gerne fra jer.
Ham jeg købte den af snakkede noget om en kaleshe til at slå op,
det var måske en mulighed.
Mvh. Niels

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg mener jeg lige for nyeligt har set en på DBA under Bådtilbehør og ellers prøv G&G

V.h.  Håndværkeren
hej jeg er blevet foræret en z16-069, men der er ingen træværk i den og jeg ved intet om den slags så jeg vil spørge jer om der er nogle der skulle ligge inde med tegninger af det eller om hvor man kan finde ud af noget om det, på forhånd tak.
Hvad tænker du lige på når du skriver træværk, er det apteringen du mener ?

V.h.  Håndværkeren
Den er bygget i Holstebro sikkert i 70erne.
069 er bådens nummer som kun din båd har.
Har du overdelen, sådan en mangler jeg.
Firmaet hed Holstebro plastværk.
Det er en fin gave at få.
Niels

 

hej håndværkeren.
jeg ved meget lidt om bådebyggeri men jeg vil prøve at beskrive hvad jeg mener det er kun et skrog jeg har fået så det jeg er intreseret i til at starte på er det træværk man ligger selve bunden eller dækket på eller hvordan man kan måle det op på forhånd tak
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også