Lak-type til køkkenbordplade?

Skal snart igang med at opsætte nye køkkenelementer og i den forbindelse har jeg tænkt mig at lakerer den nye egetræs-bordplade.
Vi har ofte opvask stående på bordet til dagen efter og jeg tror ikke det ændre sig ved at vi får nyt køkkensmile .

Jeg vil gerne have en meget mat overflade med en laktype der egner sig til formålet.
Nogen forslag??

Jeg har hørt fra alle olie og sæbespånefolkene, at man da ikke kan/må lakerer en massiv køkkenbordplade. Men hvorfor dog egentlig ikke?

Herre gud får den nogle ridser i løbet af årene, så slibes den vel bare ned og nylakeres?

Mvh

Karsten
Skal snart igang med at opsætte nye... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og 2-kompenent og syrehærdende lak er bestemt ikke nødvendigvis den samme ting.
Citat fra Macio

Nej - men hvordan i alverden har du tænkt dig at en privat hjemme i sit eget hjem skal have nogen form for success med syrehærdende lak? Jeg håber vi begge er enige om, at det ikke ligefrem er noget man selv står derhjemme og smører på men en glatrulle eller pensel. Syrehærdende lak er et kanon produkt, men det kræver sgu det rette udstyr, og jeg tvivler på at de fleste private har lyst til at investere i det. Hvis det er syrehærdende lak vi taler, så send bordpladen eller hvad det nu er til en proffesionel.


Det ved jeg virkelig ikke Macio - jeg stillede bare et spørgsmål.
Jeg vidste det heller ikke, da jeg for 10 år siden lakerede 2 køkkenbordsplader, et spisebord og 4 stole med syrehærdende matlak.
Det var i sommerhuset og jeg brugte hhv. filtpude og pensel. Pladerne fik en gang fortyndet og 2 gange almindelig viskositet. Stolene 2 gange alm.
Og nu fortæller du mig, at det kan man slet ikke - det er jeg glad for at få at vide - at lære noget nyt!

Men det var da godt, at jeg ikke vidste det for 10 år siden - så var det hele sikkert blevet slidt og grimt og skulle have været udskiftet forlængst.
Men det holder nu altså fint endnu.

Jeg må have været lige så uvidende som humlebien, der ifølge videnskaben har alt for små vinger til at bære sin egen vægt når den flyver - den ved det bare ikke.....wink

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også