Støbe gulv hvor meget tørbeton

Hej, jeg skal støbe et gulv på 6cm i tykkelsen og arealet er 2m2, nogen der kan hjælpe mig med hvor meget jeg skal regne med der går til i kg?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Regner med du med betegnelsen "tørbeton" mener støbemix.
Det er en blanding af sand og sten i det rigtige forhold, hvor der kun skal tilsættes cement og vand. Kan sikkert fås i din lokale grusgrav lige til at køre hjem på traileren.
Blandes i forholdet 7 dele støbemis 1 del cement.
rent vand i passende mængde.

Da støbemix vejer ca. 1600 kg per rummeter er udregningen som følger.
0,06 x 2 x 1600 = 192 kg.

Hvis du derimod bruger 8 cm tykkelse på betongulvet, som klart er at anbefale når man bruger det til alm. beboelse bliver det til 256 kg
Citat fra Hr.Herluffe

Regner med du med betegnelsen "tørbeton" mener støbemix.
Det er en blanding af sand og sten i det rigtige forhold, hvor der kun skal tilsættes cement og vand. Kan sikkert fås i din lokale grusgrav lige til at køre hjem på traileren.
Blandes i forholdet 7 dele støbemis 1 del cement.
rent vand i passende mængde.

Da støbemix vejer ca. 1600 kg per rummeter er udregningen som følger.
0,06 x 2 x 1600 = 192 kg.

Hvis du derimod bruger 8 cm tykkelse på betongulvet, som klart er at anbefale når man bruger det til alm. beboelse bliver det til 256 kg


Okay mange tak.
Bemærk dog en lille detalje.... Det er ret vådt for tiden, og den vand der er i støbemixen i forvejen vejer også lidt, så køb gerne lige 10% ekstra for en god ordens skyld. Alternativt, så indkøb i kubikmeter (2x0,06 = 0,12 kubikmeter). Ellers køb nogle sække færdigblandet beton i dit lokale byggemarked (og aftal at du kan levere ubrugte sække tilbage) og fyld efter hvis du LIGE kommer til at mangle en halv cm til sidst. Det er skide irriterende at skulle lægge et ekstra lag (evt. med meget dyr flydebeton) når først det gamle er tørt.
Lige en hurtig indskydelse.
Vær opmærksom på, at tørbeton og støbemix ikke er det samme. Tørbeton skal blot tilsættes vand, hvorimod støbemix skal tilsættes både vand og cement.
Det er blot så du er opmærksom på hvad du bestiller.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis