Isolering af ventilationsrør

Skal snart igang med at montere spiorrør til mit ventilationsanlæg, spørgsmålet er så hvad er bedst med hensyn til isolering, skal jeg ligge rørerne på bundspærret eller hænge dem op i spærrene også bruge lamelmåtter, er det nogen der har en mening om hvad der er bedst.
Der er jo nok ingen tvivl om at det er næmest at ligge dem på bundspærret, men er det også den bedste løsning rent isolerings mæssigt.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har monteret ventilationsanlæg i to huse, og lagt rørene på spærfødderne, der er nemmest, og giver færrest kuldebroer, da rørene efter endt arbejde er helt omsluttet af isolering. Husk at der skal være ca 100 mm isolering ovenpå rørene, så måske skal du købe lidt (glasuld i ruller giver færrest samlinger). resultatet er to velfungerende anlæg uden varmetab i rørsystemet. Indblæsnigstemperaturen i den nærmeste og fjerneste dyse er kun 1 grads forskel. Lamelmåller er vist ret dyre?. Glem ikke lyddæmpere m.v, men det har du vel styr på?
De proffesionelle montører gør præcis det samme, gemmer rørene i isoleringslaget hvor det er muligt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis