Bygge løbegård i haven - montere stolper?

Hej

Jeg skal have lavet en indhegning til vores missekatte - opbygget af trådhegn monteret på stolper.

Nu er jeg ret ny inden for sådan nogen hegn, så ved ikke helt hvad der er bedst mht montering af stolperne. Skal de bare graves ned, skal de monteres på noget beslag, på stolpespyd, støbes eller hvad er bedst nemmest? Højden bliver ca. 2,4 meter... Det virker nemmest at banke spyd ned, men er det stabilt nok?

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Plex

Hvor stor skal gården være?
Hvad skal der være i bunden?
Til stolperne kunne du evt. bruge nogle cementkloakrør der bliver gravet ned med kraven nederest, der i fylder du beton, og sætter en stolpebærer til 4x4 (100x100).
Hvar mange stolper du skal bruge kommer an på længten af siderne.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra FWM

Hej Plex

Hvor stor skal gården være?
Hvad skal der være i bunden?
Til stolperne kunne du evt. bruge nogle cementkloakrør der bliver gravet ned med kraven nederest, der i fylder du beton, og sætter en stolpebærer til 4x4 (100x100).
Hvar mange stolper du skal bruge kommer an på længten af siderne.


Hej

Regner med en størrelse på omkring 8x8 meter monteret op af en husmur. Dvs du mener det er nødvendigt at støbe dem fast?
Ja, når du vil have dem op i 2,4 meter. Ellers skal de graves meget dybt ned.
Der er også den mulighed at du graver dem godt ½m ned, og giver dem en overlægger af 2x4", det er nok nemmere.
Ved at støbe får du dine stolper fri af jorden, også vil de holde meget længerer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Stabilitet er din primære "bekymring". Hvis du sætter stolperne på en stolpebærer, skal der ikke meget mere end et vindpust til, inden de vælter.....Ville finde mig noget varmgalvaniseret jern i stedet og støbe det direkte ned i jorden (lav et hul med et pælebor (min 100 cm), jern i, fyld op med beton og vibrer det let med f.x. en pind.

Under alle omstændigheder tak fordi du viser hensyn til dine naboer og "burer" kattene inde (er nu på 4. bil, der med mellemrum får besøg af en af kvarterets ridselystne katte )

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis