Hjælp til Puch Maxi KL

Hej, jeg har en Puch Maxi KL som kan køre ca. 30 km/t. Jeg synes det er lidt kedeligt at køre 30 så har i nogen tip's til hvordan jeg kan få den bare lidt hurtigere ? - Jeg har pillet fløjten ud, men det hjalp nu ikke det store. sad
Skal jeg bare tage cyklen at køre på i stedet ? Det er jo næsten det samme.

Tusing tak.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig selv haft en puch, men er ret sikker på den også er plomberet.. Hvis du tager karburatoren af, sidder der en lille indsats i studsen, som du kan banke ud.. På den måde kan du give lidt ekstra power.. Den er formentligt punktsvejset fast, så den tager nok lidt overtalelse at få ud.. biggrin

Ellers kan du kigge lidt rundt her:
http://www.protunahandels.de/products.asp?c=138304030&n=19067301
Større cylinder giver jo altid ekstra..

Men vær opmærksom på, jo mere du tuner den,jo mere presser du hele systemet og jo større chance er der for at der er noget der går i stykker.. Altså, det kommer til at betyde flere reperationer...

Mvh

Mark Herskind

Plumpen på en maxi sidder med en form for låsering.
Den bedste måde at få den ud på er ved at trække den ud. Det gøres ved at finde en så stor bolt man kan få gennem den fra udstødningskanalen, og så sætte en top der er lidt større end plomben ovenover den, der på en skive og tilsidst en møtrik. Så er det bare at spænde til den er ude.
Du kan med fordel også hakke den, der er normalt en kant inde i stempelet, den kan du bruge som max mål.
Der efter kan du begynde at lege med gearinger.
Held og lykke, og pas på de sorte, de tager alt det du har ændret hvis de stopper dig.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Og plane topstykket. Sætte en større karburator på.. Endelig så kan også købe et tun-sæt og montere det.. Men lejernes, koblingens og kromtappens levetid nedsættes væsentligt..
Man kan også prøve den lidt mere lovlige metode.. Oktanbooster og en god (dyr) fuldsyntetisk kvalitetsolie som blandes præcis som der står på dunken..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den olie som skal bruges, er den samme som mercedes bruger til deres automatgearkasser.
Den kan måske fås som syntetisk, jeg ved det ikke da det er en del år siden jeg kørte på maxi.
Det fra kan man udrede at mercedes og puck maxi køre med samme automatgear.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
jeg talte om 2-takt olien i benzinen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den nemme måde at tune en Maxi på: Større udstødning og større indsugningsstuds. Så kører det godt. Og hvis du sætter en større karburator på osse og en lidt højere gearing, så kører det rigtig godt! Så slipper du for at file i maskinen, og farten passer til køreegenskaberne og bremserne; det er et 25-30 år gammelt køretøj. God fornøjelse.
vist du skal have smæk på puchen eenu mere fart påb dyret.
kan du bygge nitro indsprøjtnig på knallerten.
eller lattergas udstyr på.
heh hansen, har du set priserne på sådan noget?


 

du kan se på speedup.dk og scootertun.dk
og andre tun sider på nettet.

men prisen på nitro indsprøjtning.og lattergas udstyret.
kan være lidt pepret.! måske 1500 3000kr.
avhængi hvad man smider på dyret.!

hak hak hak mååååuuuoooaaaaaaaaaaaaaaaa.!!!

det er en tunet puch maxi der køre der ud af vejen.!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis