Hvad koster det at udskifte en facadesten?

Hvad koster det at udskifte en facadesten, inkl. arbejdsløn og moms udført af en murermester? Stenene koster ca. 5 kr. stk inkl. moms

Jeg har en mur der står i skel, DONG har lige været forbi og lægge kabler i jorden, de arbejdsfolk der har lavet arbejdet har været lige lovligt tæt på min mur, og har kørt op af den med gravemaskine osv.

De har ødelagt ca. 41 sten spredt over 33 meter, det er de nederste sten helt ned til soklen, så soklen skal formentlig også pudses om.

Er der nogen der har en kvalificeret bud på hvad det stykke arbejde vil koste at få lavet af et murer firma, dvs. med moms og hele molivitten

Venlig hilsen

Klaus
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
alt imellem 1000 dkr til 250.000,- afhængig af ham der skal gøre det.... Ring til nogle forskellige og få til at give tilbud..
Citat fra StenKrog

alt imellem 1000 dkr til 250.000,- afhængig af ham der skal gøre det.... Ring til nogle forskellige og få til at give tilbud..


Har du evt. et nummer til ham der kan gøre det for 1000 ?

Nu har jeg faktisk forsøgt det, det var mit første valg, men efter 3 uger og 5-6 rykkere på telefon er det endnu ikke lykkedes mig at få en murer ud for at kigge på skaderne, derfor ville jeg forsøge her

Venlig hilsen

Klaus
Nej desværre, har ikke numre på nogen billige...

Men kan fortælle at murere er arbejdsløsheden ved at vokse....

Citat fra www.spotvvs.dk

Har du evt. et nummer til ham der kan gøre det for 1000 ?

Nu har jeg faktisk forsøgt det, det var mit første valg, men efter 3 uger og 5-6 rykkere på telefon er det endnu ikke lykkedes mig at få en murer ud for at kigge på skaderne, derfor ville jeg forsøge her

Venlig hilsen

Klaus
Det må da kunne anmeldes til forsikringen eller hvad???

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Det må da kunne anmeldes til forsikringen eller hvad???


Ingen kvaler DONG betaler smile

Så længe at DONG er villige til at betale for de skader de har lavet, så er der jo ingen grund til at blande min forsikring ind i det.

Fordi jeg gerne vil have en pris er fordi at en reparation muligvis vil gøre mere skade end gavn, at udskifte 41 facadesten kan ikke gøres så de falder helt ind i det eksisterende murværk. Så vi snakker måske mere om en økonomisk kompentation frem for en udbedring

Venlig hilsen

Klaus
Annonce
Aaah okay på den måde... Jamen du har helt ret - du vil altid kunne se hvad der er skiftet... - Se eksempelvis hvor der har været udluftninger i bygninger, hvor denne er lukket til med en ny sten...Det ses stjerne tydeligt..

men altså - den vej der, så koster det jo hurtig, RIGTIG mange penge...

Citat fra www.spotvvs.dk

Ingen kvaler DONG betaler smile

Så længe at DONG er villige til at betale for de skader de har lavet, så er der jo ingen grund til at blande min forsikring ind i det.

Fordi jeg gerne vil have en pris er fordi at en reparation muligvis vil gøre mere skade end gavn, at udskifte 41 facadesten kan ikke gøres så de falder helt ind i det eksisterende murværk. Så vi snakker måske mere om en økonomisk kompentation frem for en udbedring

Venlig hilsen

Klaus
Ahaaa - det er derfor min gas er så dyr...GG
Du må da indhente nogle tilbud og lægge oveni....la..la..la..sådan det løse..

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Ahaaa - det er derfor min gas er så dyr...GG
Du må da indhente nogle tilbud og lægge oveni....la..la..la..sådan det løse..


Nææ din gas og el er enormt billigt smile

Desuden er DONG prisbeviste, da det er en flok polakkere der laver arbejdet, så det skal du da være glad for wink

Jeg syntes nu det er meget ærgeligt at min havemur til flere hundrede tusende kroner skal ødelægges af sådan en flok vandaler, og så er det vel i orden at den der har lavet skaden betaler ved kasse et.

Venlig hilsen

Klaus
Jeg tror der er en overdreven forestilling om prisen, en god murer saver en sten ud med en bajonetsav på ca. 5 min. og murer en ny i på 10. Et par timer til opstart og afslutning skulle vel kunne gøre det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

Jeg tror der er en overdreven forestilling om prisen, en god murer saver en sten ud med en bajonetsav på ca. 5 min. og murer en ny i på 10. Et par timer til opstart og afslutning skulle vel kunne gøre det.


Hej Lynes,

Tak for dit svar, dit bud lyder meget realistisk, men jeg tror alligevel ikke det kan gøres på dene tid.

Muren er 25 cm tyk, dvs. der er ikke hulmur, så mon ikke det bliver lidt mere besværligt at pille en sten ud, jeg havde selv regnet med 15 minutter

Jeg har lige vedlagt et billede så du kan se muren (jeg syntes selv den er rimelig flot smile )

Iøvrigt et rigtig godt lav-det-selv projekt smile

Venlig hilsen

Klaus
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis