skoda felicia 1,3

Hej nogen der kan hjælpe mig...
jeg har en skoda felicia 1,3 fra 98 kørt 135000 har desværre haft det problem at den koger for mig har ikke haft den særlig længe, har kogt 2 gange, så ville være til stor hjælp hvis nogen kender noget til dette problem.
jeg har hældt vand på og derefter har der intet været i vejen, har også holdt i tomgang hvor termostaten igen blive meget varm, vandet cirkulerer godt nok og der er intet ivejen på små korte ture
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kunne godt være din kontakt der sider på køleren den der starter køleblæseren hvis det er når du holder i tomgang
hvis det er når du kører kunne det godt være termostaten
har fint med varme inde i bilen og det er kun ved længere tids tomgang at den begynder at koge
kan godt køre i den, kan se på temptraturmåleren at termostaten virker
hvis jeg for står det rigtigt er det kun når den står i tomgang
nej jeg har også haft problemet når jeg har været ude og køre der havde jeg lige fået bilen, to gange er det sket har fyldt vand på efterfølgende var der intet i vejen på resten af turen
[URL="http://www.lav-det-selv.dk/forum/private.php?do=newpm&forward=1&pmid=10862"]forward.gif[/URL]
Hej
Vi skal lige have på det rene, starter din køler blæsermotor når den bliver for varm ???
Mvh autoole
Annonce
Det lyder fuldstændig som det samme problem jeg har.

Min tempratur i termostaten køler dog min motor for hurtigt, men det kan sagtens laves. Din derimod er der nok snakke om en defekt termostat som ikke sætter igang når det er for varmt og det kan være et stort problem hvis den ikke sætter blæseren til motoren igang, du kan jo risikere topstykket ryger..
Hej Svampebob!
Jeg havde for ikke så længe siden en Skoda Favorit, for nogle år siden havde jeg samme problem, men efter at have fået skiftet termostatet ud har der ikke været noget i vejen, du kan jo prøve at komme termostatet ned i varmt vand, så kan du jo se om det virker.
MVH Preben41

preben

Ang. Felicia og køler. Når man hælder vand på, skal man tage temperaturføleren ud (sidder med 4 ledninger, og en placticclip øverst i det sorte-plasttermostathus).

Hullet udlufter kølesystemet - ifølge VW ingeniørerne, der har designet disse skrotbunker. Når man gør sådan, har man ikke varme i bilen bagefter. Her er man nødt til at skrue batteriet løst, så man kan få fingrene ind til øverste varmeslange, der går ind i varmeapparatet tæt på torpedovæggen. Man starter motoren, så der er vandpumpe på, trækker meget forsigtigt varmeslangen ud, til det giver et pffft, og der kommer ren kølevæske ud. Så er varmeapparatet udluftet, motorrummet tilsvinet og der er varme på. Det er altsammen lissom i gamle dage - VW kvalitet med mange detaljer og fine reklamer, men noget for dyrt skod-lort, når man kommer til at se efter. I gamle dage havde man en ajaxdunk, man satte ned i kølerdækslet, og hældte det hele under tryk, når man luftede ud.  

Har lige skiftet vandpumpe i kræet, der kræver lisså arbejde, som hvis motoren skal ud. Vandpumpen holder 100.000 eller dobbelt så langt som 70A generatoren.

Nævnte føler har iøvrigt, ligesom det ofte svigtende instrumentprint, indbygget VW-detalje. Hakkende motorgang er, hvis ikke det er lambdasonden, ofte denne føler. Føleren indeholder 2 følere, så temperaturmåleren i instrumentbordet viser ikke, hvad motorcomputeren får at vide. Har man ikke proppen af i termastathuset, når man hælder kølervæske på, får motoren ikke fat i sand kølevandstemperatur, da den så måler på luft i stedet for kølevand.

Det nemmeste med Skoda Felicia er en motorbrand - så er det ovre.

Fastholder man ejerskabet, kan man google på Gendan Automotive i UK, og for en 500 kr få tilsendt en fejlkodelæser til den forhistoriske VW-elektronik uden motor-lampe, så man selv kan diagnosticere og resette de mange fejl der er. Stikket hertil sidder under handskerummet/passagerairbaggen. De fejl airbagsystemet melder, er iøvrigt også kendte VW-typefejl på dette produkt.

<p>LL</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis