maling af nye profilbrædder

hej panel.

Jeg skal sætte nye profilbrædder op i mit sommerhus i loft og på vægge, dvs rigtigt mange brædder. Findes der en maling der dækker knasterne så de ikke træder frem efter et stykke tid, da det vil tage lang tid, hvis jeg skal smøre sjellak på samtlige brædder. Jeg er ikke vild med at bruge terpentinbaseret maling.
hilsen svingman
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
shellak på knasterne så er du sikker på de ikke "savler"
Hej.

For 3 år siden malede vi hele det eksisterende loft i stuen hvidt, da det var ubehandlede fyrbrædder der efterhånden var blevet lidt mørke.
Vi brugte terpentinbaseret maling, og der har ikke været en eneste "sveder" efterfølgende. Selv ikke omkring brændeovnen, hvor der er meget varmt omkring skorstenen.
Resten af huset orkede i ikke selv at male, så vi flyttede i sommerhus en uge, og lod en maler overtage arbejdet. Han bruge vandbaseret maling,og det er ikke det samme flotte resultat, dog er der ikke de store problemer med "svedere"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I vores sommerhus brugte jeg panellak, der er ikke problemer med kanster, det er nemt at arbejde med, og væggene kan vaskes af hvis der skulle blive spildt et eller andet. Så det kan jeg kun anbefale.

Jeg har før lavet et profilloft med rigtig lud, det er virkelig noget Lort, her sveder knasterne, det er svært at arbejde med, dvs. det er super vigtigt at du maler et brædt af gangen for at få et ens resultat.

Venlig hilsen

Klaus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også