Sæbebehandlet egetræs spisebord

Hej

Nå nu har jeg købt en ubehandlet massivt egetræ s spisebord. Men jeg vil jo gerne ha det lyst som vores reol. Reolen er købt også ubehandlet. men der købte vi noget sæbe med som de anbefalede. (lud/hvid fremhæver stadig træstrukturen)Kan ikke huske hvad det er for en sæbe.

Jeg har smurt af 3 gange sæbespåner opløst i kogt afkølet vand (det lignede guf) på bordet, lod det sidde 5 min og tørrede det af med en tør klud også under bordet og på benene og troede at det ville blive ligeså lyst???? Men der er vist noget jeg har misforstået her. Det fremhæver jo bare strukturen i egetæsbordet...

Min teori, jeg har mættet bordet og kan nu købe den dyre sæbe og påføre den.
Er der en der ved hvordan man selv kan lave den dyre sæbe lud/hvid???
Den skal stadig fremhæve træstrukturen men med en lud/hvid farve.
Eller!!!
Har jeg nu ødelagt bordet??? Hvis jeg vil ha det lyst???
Please er der en der kan hjælpe mig?
Måske der sidder en der ude som kan råde mig, jeg vil være evig taknemlig...

Med Venlig Hilsen Maria
Hej Nå nu har jeg købt en ubehandlet massivt... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Maria.

Så vidt jeg kan se var dit problem i starten at det (bordet) slet ikke fik sæbe nok og derefter ikek fik det løbende. personligt syns jeg det er synd at putte hvid pigment på, men jeg tror at hvis du fortsætter med hvid sæbe så vil det blive hvidere og hvidere så fortsæt med sæbespåner og gi det nu rigeligt som jeg har skrevet i et tidligere indlæg.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak nu tror jeg jeg har fundet en mulig løsning. Okay næsten... Skal jeg slibe imellem jeg sæbe behandler(sæbespåner)??? Eller vaske sæben af med en våd klud eller bare gi det en gang sæbe mere... Jeg ved jeg er tung, at trække med. men hader dobbelt arbejde ;-)
Tak nu tror jeg jeg har fundet en mulig løsning. Okay næsten... Skal jeg slibe imellem jeg sæbe behandler(sæbespåner)??? Eller vaske sæben af med en våd klud eller bare gi det en gang sæbe mere... Jeg ved jeg er tung, at trække med. men hader dobbelt arbejde ;-)
Det må man gerne være smile

Altså har bordet fået den ønskede farve???

Og nej du behøver ikke at slibe
Nej jeg er gået i strejke... Det hvide bliver ikke på bordet. tror jeg går over til den med kun sæbespåner... men ben og kanterne er hvid pigmenteret der er ikke så stor forskel. tror jeg vil rense den hvidpigmenteret reol af og gi den sæbe også... Så ligner det jo hinanden... ik!!! Jeg er skuffet og ærgerlig men bliver nok god igen... Jeg kan jo også gå over til den matlak engang... Men foreløbig bliver det sæbespånerne... igen og igen og igen gud ved om bordet selv siger stop...
Annonce
Når den ikke tager imod farven, kunne tyde på at den er mættet.
Så lad den hvile og tørre, så kan det være at den vil tage lidt om en uge eller 2.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Enig med FWM! Spillet er ikke tabt smile

Slå koldt vand i blodet og bliv ved med den hvidpigmenterede...

Lad det tørre helt og så vask det med masser af hvidpigmenteret en gang om ugen det næste stykke tid!
Brun sæbe virker som at afsyre - tænk bare på at man rent faktsik kan fjerne gammel maling med brun sæbe, ikk? - hvorimod sæbespånerne mætter og beskytter. Sæbespåner iblandet pibeler er en rigtig billig løsning. Bliv endelig ved at at smøre pladen ind uden at rense med brun sæbe ller slibe, den skal nok blive som du ønsker det - med tiden.

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også