Nye døre, skydedør og vinduer

Jeg skal igang med at sætte nye vinduer,døre og en skydedør i mit hus fra 1973.

Jeg vil gerne have et godt produkt og er bange for de kuldebroer som der har været diskusion omkring Velfac.

Da jeg for 3 år siden flyttede ind i huset var alle vinduerne (Trævinduer) fyldt med vand om morgenen og jeg vil helst undgå vand på vinduerne.

Jeg monterede så udluftningskanaler i alle rum i hele huset (De store firkantede) og siden da har jeg ikke haft vand på vinduerne overhovedet.

Jeg vil helst have Træ/Alu løsningen med hvilket mærke skal jeg gå efter ?
Hvem har den bedste løsning til prisen.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej tybo jeg så også programmet med velfac....vi har lige skiftet vinduer og døre i hele hytten til træ/alu og har ingen problemer og har ku mærke stor forskel i forhold til de gamle vinduer...der sad 2 vinduer i da vi købte huset så vi forsatte med samme fabrikant som hedder ideal combi...vi er rigtig godt tilfredse men om de er bedre eller dårligere end andre fabrikanter tør jeg ikke sige...
Hej Tybo
Jeg gjorde selv følgende:
1. Udarbejdede en liste med tegning af hvert enkelt vindue/dør, med angivelse af :
- mål
- evt. ventiler i ramme
- beskrivelse af greb/lås på døre
- beskrivelse af lukkemekanismer i vinduer (anverfere eller greb)
- glastype (alm./energi, klart/mat)
- ind eller udadgående
- krav til hårdtræ i bunden af faste karme
- farve (få det leveret malet såvel ind- som udvendigt)

Listen blev udarbejdet i WORD.

2. Checkede listen ved at gå bygningen igennem

3. Fik en anden til at checke listen - det er så ærgerligt at få bestilt forkert

4. Sendte listen til KPK, Nykøbing Mors, Jydsk vindueskompagni og en eller to mere med anmodning om at få et tilbud. Det var ikke mit indtryk, at der var den store kvalitetsforskel - KPK ville kun give tilbud via en håndværker.

Held og lykke

Hej
Frank
Hold dig bare fra Velfac - jeg har dem og intet har jeg ærgret mig mere over.

Sniffer  
Jeg har ikke den store erfaring med andre fabrikater, men er meget tilfreds med Rationels Aldus serie af vinduer og døre. (traditionelle trævinduer/-døre, men med en ydre beklædning af aluminium)
Har udskiftet vinduer og døre, foreløbigt af to omgange - og de sidste skal også være Rationel Aldus, når jeg kommer så langt.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hej

Jeg har faktisk monteret en del Velfac vinduer, og aldrig fået tilbagemeldinger om de problemer der har været nævnt i tv, hvorimod jeg flere gange har fået tilbagemeldinger om kondensproblemer ved trævinduer, men disse problemer er løst når kunden får lært at lufte ud, efter at have fået tætte vinduer/vindueskonstruktioner.

Hvert 5 træ/aluvindue der monteres i Danmark er et Velfac vindue, så helt galt kan det ikke være, og der er faktisk krav til den samlede isoleringsværdi af hvert element ved nybyggeri/større ombygninger, og disse krav har Velfac ikke de store problemer med at opfylde.

Jeg tror forøvrigt ikke at det bliver nemt, at finde vinduer der har større lysindfald (= slanke sprosser) end Velfac wink

Husk at det er system 400 der anvendes til renoveringer.
Annonce
Du skal holde fingene langt vær fra Outline træ/alu vinduer. Jeg har monteret dem i mit nybyggede hus. De er ikke særligt dygtige til deres finish arbejde.
Jeg har en reklmations sag kørende på dem nu.

Sagen går ud på:

Alle hjørne/gering samlinger er forseglet med en lysegrå fuge til en antrasitgrå alu. Det er flot. :-(

Alt overskydende fuge fra de hjørne samlinger er blevet tøret af ud på forsiden af aluèn, så nu er der mørke falmede skjolder på alle mine hjørne på samtlige vinduer. Outline siger at det er kunden selv som skal rengøre det.

En gering/hjørnesamling med have luft svarende til 0,5mm siger de fra Outline, men DVC`s krav som Outline er underlagt oplyser mig at der er ABSOLUT højest 0,3mm.

I min facadedør er hjørnerne i aluèn forseglet med en mørk fuge som passer til Aluèn, Her forsvarer de sig med at en dør har en anden klimaskærm end mine vinduer, så derfor en anden farve i fugen.

Så mit råd til jer alle herlige GDSèr, Hold jer langt væk fra Outline Vinduer, Sjovt nok er de ejet af Rationel Vinduer. :-) Rationel er vistnok ejet af Velfac.

Er der nogen som kan bekræfte det sidste med af Velfac ejer Rationel.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Fact er at alu er en god varme og elleder.
træ er dårlig leder til både el og varme.

De danske fabrikanter og forbruger har ikke villet have gode vinduere i mange år, vi har siddet på den selv fede, bare fordi at i sen 80erne, var vi de bedste.

Idag er der produsenter der laver vinduer der lever op til kravene til pasiv huse, men der ikke er så klodsede som mange af dem du ser her hjemme.
De har også flere type produseret pasive vinduere, som standart vare, det finder du ikke hos nogle danske produsenter.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra FWM

Fact er at alu er en god varme og elleder.
træ er dårlig leder til både el og varme.

De danske fabrikanter og forbruger har ikke villet have gode vinduere i mange år, vi har siddet på den selv fede, bare fordi at i sen 80erne, var vi de bedste.

Idag er der produsenter der laver vinduer der lever op til kravene til pasiv huse, men der ikke er så klodsede som mange af dem du ser her hjemme.
De har også flere type produseret pasive vinduere, som standart vare, det finder du ikke hos nogle danske produsenter.


Forskellen på Velfac og disse her fra Bla. Ouline og Rationel er jo træ/alu vinduer forstået på den måde at det bare er en alukappe som er clipset uden på trævinduet. Velfac`s vinduer man så på tv er det jo en hel alu del som vinduet sidder i og ja den er varmeleder så det gør sifg en ting. Men et vindue som mit er det jo en hel træ ramme som åbner op.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også