dampspærre imellem hanebånd og afslutning i skunk

Hej

Jeg skal til at sætte dampspærre op på 1. sal, og har følgende spørgsmål.

1. Ovenpå hanebåndene ligger der forskallingsbrædder med ca. 40 cm mellemrum. Derover ligger der der ca. 300 mm. Isolering. Imellem hanebåndene skal der opsættes gips. Er det nok at opsætte dampspærre imellem hanebåndene hvor dampspærre afsluttes på siden af hanebåndene? eller skal dampspærre ligges imellem isolering og forskallingsbrædder (det vil give en del problemer).

2. Det er en varm skunk, så damspærre følger hele taget. Desværre kan jeg ikke få damspærre til at afslutte på ydermuren. I gulvet ligger der 200 mm isolering. Er det nok at føre damspærre helt ud hvor isoleringen på skråvæg og gulv mødes og føre ca. 15 cm dampspærre ind ovenpå isoleringen i gulvet. Der kommer efterfølgende 45mm isolering på den varme side på skråvæggene.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så længe du sørger for at dampspærren slutter helt tæt til dampspærren kan jeg ikke se at der skulle være noget problem.
Da det jo principielt er det samme man gør hvis man laver loft til kip, der lader man bare dampspærren slutte tæt rundt om hanebåndet.
Citat fra braat

så længe du sørger for at dampspærren slutter helt tæt til dampspærren kan jeg ikke se at der skulle være noget problem.
Da det jo principielt er det samme man gør hvis man laver loft til kip, der lader man bare dampspærren slutte tæt rundt om hanebåndet.

mente selvfølgeligt at "hvis dampspærren slutter helt tæt til hanebåndene"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis