Fjerne klinker på gulv med gulvvarme

Hej,

Jeg skal til og fjerne nogle gamle klinker fra gulvet i mit køkken og entre. Håndværkeren som jeg har talt med har tilbudt at jeg bare kan låne udstyret til at fjerne klinkerne og han ville lige give mig en introduktion i hvordan jeg skal gøre mv. Han vil så komme bagefter og evt. pudse lidt op og ligge de nye klinker på.

Jeg har gået og overvejet om det er noget jeg vil begynde på - jeg er ikke den store handyman - og jeg er nok også lidt bange for at komme til at ødelægge rørene til gulvvarmen når jeg hamrer løs. Men det tiltrækker mig da lidt at håndværkeren siger at det nok er det halve af regning jeg kan spare.

Hvor meget kan gulvet holde til og er det noget jeg overhovedet selv skal begynde på?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du elgulvvarme eller vandbåren??? meget vigtigt da el ligger lige under fliseklæberen,
hvis du har vand er der ikke de store problemer, der kan du bare bruge en hammer og mejsel eller en borehammer med mejsel på, du skal bare ikke ta for meget af betonen af, vil tro rørene ligger 1-2 cm under betonen.
Det skal du ikke være nervøs for. Jeg har selv lige gjort det samme. Brugte en borehammer (en billig model endda), og slog skrøt ind i kanten af klinkerne. De poppede lystigt af og kunne derefter fjernes med en skovl.

Det tog mig samlet max 2-3 timer (inkl drikkepauser *G*) for ca. 17 m2

Et fint projekt til påsken...

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Jamen så ved jeg da hvad jeg skal lave i påsken.

Tak for de hurtige svar
Hejsa

Lige et spørgsmål til en gammel tråd.Hvilket værktøj brugte du til at jævne overfladen med efterfølgende? Skal til at fjerne klinker på 10 m2 også vil gerne ende op med en pæn overflade
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis