Varme problem - Mazda 323F

God morgen Alle sammen,

Min "højt elskede" Mazda 323F (BA) fra '97 driller mig lidt.

Til at starte bør jeg nok fortælle, at jeg i starten af året har fået lavet/skiftet toppakning, vandpumpe + en masse i motoren, da toppakningen givetvis gik, og mekanikeren (Aut. værksted) havde lidt problemer få motoren til at "spinne" som en kattekilling igen -Hvilket det også gør nu :smile:

Nu er mit problem, at den varmeluft der bliver blæst ind i kabinen ikke er meget varm ... Har indstillingen på det højeste, men det er ikke varmt som man normalt ville forvente det, og hvis jeg har blæsestyrke på MAX, så er luften kun "lunken" - Men er nok meget normalt at luften bliver kølet en anelse når der er fuld tryk på.

Jeg kører ca. 1 time om morgenen til arbejde, så det den burde være mere end varm nok til at få temperaturen rigtig høj inde i bilen.

Så er det jeg spørg - hvad kan der være galt?

Har tjekket vand og olie niveauerne og jeg har svært ved at tro det kan være toppakningen igen? Da jeg kun har kørt ca. 6-7000 Km siden det blev lavet, og jeg generelt kører bilen pænt.

Håber I har nogle gode ideer..

Hav en god dag

Mvh.
Michael, Næstved
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm hvad siger din varmemåler på dit instrument viser det varme nok ????
jeg vil tro du skal skifte din termostat temperaturen bør ligge omkring ca 90 grader

når du kører lidt højere når du holder stille
Har prøvet det samme på en kammerats bil(også en 323f) og det var kablet til spjældet kold/varm det var bukket der hvor kablet sidder fast bag på kontakten.
Det var godt nok en 94 model, så jeg ved ikke om din 97 er el-styret og ikke kabel styret.
Lad os høre hvad problemet var når du finder finder ud af det.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis