Tapet eller glasvæv

Så har vi fået kradset/dampet det gamle tapet fra væggene. Så spøgsmålet er nu: Skal vi bare sætte tapet op, eller er glasvæv bedre?

Jeg har læst mig til at glasvæv kræver en masse forarbejdning, hvorimod tapet bare skal op også males en enkelt eller to gange.

Hvad er fordelene ulemperne ved det ene og det andet?
Så har vi fået kradset/dampet det gamle tapet fra... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tja - i sidste ende handler det vel om hvilket resultat du har lyst til at ende med. Tapet er fint hvis det er det man synes er pænt, det samme med glasfilt & væv. (Og det er rigtigt at de to nævnes i flæng generelt). Så mit råd vil være, at gøre dig nogle tanker om, hvordan resultatet skal være til slut.

Tapet er klart mere taknemmeligt hvad angår hvor glatte dine vægge skal være. Udgangspunktet er, at væggen skal være glat, dog kan enkelte ujævnheder ikke ses så nemt som med glasvæv og filt. Så hvis du ikke orker at fuldspartle væggene, så er tapet jo nok svaret.

Har du modet til at gå i gang med at fuldspartle dine vægge, vil de næsten være synd ikke at sætte glasfilt eller glasvæv op. Du får en meget stærkere væg ud af det. Ved begge dele, skal væggene dog være glatte. Det tager tid og arbejde at gøre det rigtigt. Det kan være svært at se på sandspartel m.m. om det er glat nok - prøv evt. at sætte en lampe med en 40W pære op ved den ene ende af væggen og se hvordan skyggerne falder. Det giver som regel et godt fingerpeg om væggens "glathed". Hvis du har mulighed for at låne en "giraf" (en sandspartel sliber) - vil det være en kanon idé.

"Problemløseren" er bestemt også et rigtigt godt alternativ, selvom jeg ikke er sikker på at det giver et ligeså stærkt resultat bagefter. Dette er dog min helt personlige mening, ikke noget der er fagmæssigt belæg for.

Men som sagt, gå ned til din lokale farvehandler eller lign. - kig på de forskellige muligheder, overvej finish kontra arbejde m.m. - og tag så beslutningen på det grundlag. Der findes ikke et helt rigtigt svar på dit spørgsmål efter min mening. Det kommer i sidste ende an på indstilling og smag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også