Fræse ind til en væg

Jeg skal fræse i en plade der er monteret helt op til en væg. Der skal fræses fra kanten af bordpladen og direkte ind til hvor bordpladen slutter ved væggen. Jeg har kun en overfræser og der er 6 cm fra centrum til yderkanten. Hvordan får jeg fræset de sidste 6 cm ind mod væggen?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afmonterer pladen mens du fræser ?
Du kan jo prøve med et stemmejern. Det brugte man før overfræseren kom til.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra FWM

Du kan jo prøve med et stemmejern. Det brugte man før overfræseren kom til.
OK - tak for tippet. Jeg tror nu jeg lader stemmejernet ligge i værktøjskassen for så meget snedker er jeg heller ikke.
Citat fra lynæs

hvor bredt bliver sporet ?
Det bliver et spor på 8 mm
Citat fra Klopf

Det bliver et spor på 8 mm

Er ikke sikker på det her..... Jeg mener at min Festool dyksav kan save nästen helt ud til en kant. Jeg kan undersøge det når jeg kommer hjem.

Hvis det kan lade sig gøre, kan man jo save et x antal millimeter dybt spor for derefter, att fjerne overskudet med stemmejern.

Det kræver naturligvis at man har/kan låne en dyksav.
Citat fra Pokemon

Er ikke sikker på det her..... Jeg mener at min Festool dyksav kan save nästen helt ud til en kant. Jeg kan undersøge det når jeg kommer hjem.

Hvis det kan lade sig gøre, kan man jo save et x antal millimeter dybt spor for derefter, att fjerne overskudet med stemmejern.

Det kræver naturligvis at man har/kan låne en dyksav.
Korrekt - det kræver at man har det rigtige værktøj. Og dit forslag er rigtig godt.
Jeg har her til aften fået et andet forslag. Simpelthen at bore overlappende huller med et træbor 1 mm mindre end det udfræsede spor - dvs. 7 mm. Dermed vil der være ultra lidt at stemme ud. Men den 100% mekaniske løsning er lidt svær at få øje på. Jeg ville helst undgå at skulle bruge stemmejernet for meget. Ikke af dovenskab, men fordi mit spor skal være fuldstændig præcist, og jeg er IKKE verdensmester i stemmejern.
du kunne skaffe dig en "gammel" falshøvl og tildanne jern og høvl til formålet

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis