montering af overligger

hej.

jeg skal have monteret en overligger på ca 200 kg op i 2,30m højde, men ved ikke helt hvorledes man bærer sig ad confused er der "donkrafte" der løfter så højt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2 gipsplade-lifte kan måske klare det, dog er det vist på grænsen til hvad de kan bære. Jeg lavede samme øvelse med en 4 meter lang 180 HEB (også ca 200 kg). Der borede jeg et hul på ca 100 mm gennem gulvet på 1 sal. Købte en 1 ton kædetalje i HaraldNyborg. To bukke med en kraftig bjælke på tværs gjorde at selve mekanikken hang lige over gulvet og kæden gennem hullet. Så var det "bare" at binde en fiber strop om bjælken og hejse den op. Det var faktisk ret smertefrit.
Citat fra skadhauge

hej.

jeg skal have monteret en overligger på ca 200 kg op i 2,30m højde, men ved ikke helt hvorledes man bærer sig ad confused er der "donkrafte" der løfter så højt?


To murbukke, en i hver ende. 1-2 hakker op i den ene ende, så tilsvarende i den anden ende osv. osv. Indtil den er oppe i højden - derefter kiler under den til den er spændt godt op under det den nu skal holde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis