Stor billig havegrill ??

Hej alle Lav-det-selv'ere !

Vi skal holde en havefest (40 pers.) og vil i den forbindelse lave en stor grill til lejligheden. Det skal ikke være noget "smukt bygningsværk", men bare en stor god og BILLIG grill til den ene dag. Er der nogen af jer snilde lav-det-selv'ere, der har et forslag til sådan en praktisk sag - og hvor man evt. køber materialerne ??

Fortsat go' sommer :-)

/Pippi
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Du kan købe en brugt olietønde til ca. 100 kr. Halver den med en vinkelsliber på langs.(husk at den skal være tømt og ren).

Lån naboernes grillriste, og læng dem på tværs på olietønden.

Fyld massere af grillkul i og tænd op..

Rigtig god aften smile

Mvh
ThomasB
Hvis man bruger ½ olietønder kan man med fordel lægge noget roockwool i bunden inden man lægger grillbriketter i. Det holder godt på varmen og tønderne kan genbruges igen og igen.

Hvis man hellere vil leje noget proff, kan det gøres for noget i stil med 300-400 kr for en weekend. se eksempelvis her:
http://lp-udlejning.dk/grill/grill.htm

Mvh.

René

Tak for jeres gode svar :-)

Da jeg gik ind til naboen for at høre, om vi måtte låne hans grillrist, kom han med et godt forslag (for at undgå at låne mig hans grill???):

"Tag ud på genbrugspladsen og spørg, om du må få grillriste fra gamle komfurer og brug så dem (3-4 stykker) som riste over grillen, som du laver af nogle funder-blokke(??) og lidt mursten (som vi også fandt på genbrugspladsen)". Dette har vi gjort - det kostede os 0,- kr. - Og hermed er dette gode råd givet videre.

Fortsat vidunderlig sommer ;-)

/Pippi
Vi er 4 i familien der mangler en god afbrændingstønde, men hvor køber man dem ?

confused
Kør ud på en maskinstation eller et større autoværksted. De har altid sådan nogle forvoksede dåsetomater stående.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Citat fra henrikBo

Vi er 4 i familien der mangler en god afbrændingstønde, men hvor køber man dem ?

confused
Hej hvis i stadig mangler et par afbrændingstønder kan du kontakte mig på [email protected] tønderne er gratis i skal bare selv afhente dem bor i 7000 Fredericia området.
smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis