Flydespartel

Nogen der ved hvor meget en pose med 25kg. flydespartel ca. rækker til af kvm? Jeg har ca. 60 kvm. der skal dækkes og regner desværre med at skal bruge en del.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
svaret må afhænge af hvor meget der skal rettes op - lagtykkelsen har jo en hel del at sige for forbruget smile
Der skal omkring 3-4 mm på
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Alt afhængig af hvad du vælger så regn med 1,6 kg/m2/mm altså ca. for dig ca. 400 kg og husk primer

Kim
Og afhængig af hvilken spartel du bruger, så husk også at de fleste typer ikke bliver gode i lagtykkelser UNDER 4mm, så lad gerne være med at springe over hvor gærdet er lavest. Det kommer tilbage og bider dig i halen senere.
nu kommer det også lidt an på hvilken belægning du skal have på bagefter i valget af sparteltype , eller om det bare er for at rette gulvet op
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Gulvet jeg har støbt er lidt ujævnt rundt omkring og jeg skal have trægulv lagt efterfølgende
så skal du da ikke bruge ret meget spartel
brug et retholt til at finde ujævnhederne , så er det kun hullerne du skal rette op , det kan tit betale sig at bruge en betonhøvl til at tage de værste toppe , køb en billig skive til vilkelsliberen eller lej en rigtig høvl , så spare du hurtigt det halve spartel
brug et retholt på 3m , normalt siger man 2m , men mange kan ikke styre det med kun 2m
jeg ser det selv ret tit , og har efterhånden erfaret at det går galt for de fleste der ikke er vant til det , når de kun bruger et på 2m

men nu lægger jeg også omkring 10000 m2 om året , så kan jo sagtens sige at det er nemt nok
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også