Hmm, noget luft..

Hej LDS'ere.

Jeg har lige skiftet tandrem på min gamle Fiat Uno 45 1.0.. Herved opstod der lige et par spørgsmål, der intet har med tandremmen at gøre, men luftfilterboksen. Har vedlagt billeder for at gøre det lidt nemmere.
Når man tager luftfilteret ud (billede1) ligger der inde bagved en "dims" som tilsyneladende har den funktion at åbne for hhv det ene og andet lufthul, men dimsen er ikke koblet til noget... Er det evt den der er skyld i der aldrig bliver særligt varmt i kabinen? Der er en fjeder i midten af den..

Og ydermere, slangen ved pilen, var helt fyldt med en gullig og tyk substans.. Skal jeg have renset kølesystemet igennem eller? Hvorfra kommer det?

På forhånd tak,

Simon Nauta Ibsen

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dimsen i filter kassen er til åbne / lukke for studsen der går ned og laver indsugnings luft ved udstødnings manifolet (forvarmet luft) det andet er ikke så udsædvaneligt skal bare renses det er til krumtap hus ventilation
med hensn til varmme inde ibillen er det nok din termostat der trænger til udskiftning
Hej Simon

Du skal se efter om der under dit oliepåfyldningsdæksel også er en tyk (hvid)gul masse. Normalt når en fiat har svært ved at lave varme i kabinen er det fordi den ikke har vand nok på, og så går toppakningen med det til følge at den bruger vandet og derfor gør skade være. Men prøv evt at kontrolere vand og olie.
Kontroler at der ikke kommer luftbobler i vandbeholderen. Se evt. efter om der er cirkulation i vandet, det kan du se ved at kigge om der kommer vand ud af den øverste slange i vandbeholderen, der kan du også se om din termostat er åben når motoren er kold.

God arbejdslyst.

Team Eros

Steen Jakobsen

Jeg takker. Dytten klarede lige Berlin tur/retur, så tandremsskiftet virker da. smile

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis