Pris på vandbåren gulvvarme i badeværelse.

Hej folks !

skal igang med nyt badeværelse og vil ha min vvs er til at montere gulvvarme.
Rummet er 4.8 kvm og der er en radiator i rummet, så det skulle være ligetil at afmontere denne og så få vand herfra. Bor i boligkompleks.
Det skal være et enkelt og billigt system der selvfølgelig skal være 100 lovligt, så hvis jeg en dag flytter ikke for noget bøvl.
Muren fjerner det gl dæk og der isoleres imellem bjælkelag. Er der et minimum lovkrav ved isolerings tykkelse i boligkompleks når der skal installeres gulvvarme ?

Nogen der kan give mig velkvalificeret bud på en pris inkl materialer og løn til vvs eren.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der ikke en vvser elle lign der kan give et fornuftigt bud ?
pleaaaasse smile
Det er altså dødsvært at give et godt bud på uden at have set badeværelset, og så kommer der nogle små "jokere" så som, hvad med afløb, brusekabine, baderumsmøbler og toilet ? Hvor meget af dette skal der også laves/laves om ? Så kommer der detaljer som hvor i landet det skal laves (timeprisen varierer i de enkelte landsdele). Så kommer der lidt til afhængig af etage hvis der skal slæbes mange materialer op, skal der benyttes svalehaleplader, og er der evt. problemer med hvilke rør der pt fører varmen frem til radiatoren, typen af etage adskillelse, skal der fliser på gulvet bagefter osv.

Men hvis der er tale om en ny støbning af en etageadskilelse (hvor den gamle i videst mulige omfang fjernes, hvad der er lidt unormalt) og der etableres gulvvarme med en termostat og ventil, så vil jeg tro "basis" arbejdet kan gøres for mellem kr. 30.000 og kr. 60.000. Hvis du KUN taler om at trække en slange til gulvvarme og tilslutte en ventil og termostat hvor det hele passer og alt fungerer uden problemer, og du selv laver resten er det naturligvis billigere (måske 5-8000) Men du skal under alle omstændigheder have VVS'eren på besøg af flere omgange.
60000 kr !!! for gulvvarme på 5 kvm. Shit så glemmer jeg det. Kan det virkelig passe ? har tilbud fra murer, det jeg skal bruge er en ca pris kun på at afmontere radiator og så binde pex fast på armering, derefter skal det vel bare tilsluttes og testes ?
Nej, det koster ikke 60K for det du nævner her. Det tager vel en dags tid eller der omkring for en VVS'er - alt i alt.
Så kan du jo selv gange op med den ca. timepris der i dit område.
Da jeg lavede badeværelse før jul (8m2), fik jeg min VVS'er til at smide en rulle alu-pex af hos mig. Jeg lagde det selv ud på rio-nettet og han tilsluttede det efterfølgende (dagen efter) til varmeinstallationen i eksisterende fittings, samt monterede termostatventil ved fordelernichen.
Idet det hele var klart til ham, tog det ham kun et par timer at lave de 4 tilslutninger (en på hver side af ventilen plus fremløb og retur).

Jeg valgte alu-pex fordi det er nemmere at få til at ligge pænt på så lille et område, men selvfølgelig - når der efterfølgende bliver støbt hen over, kan det pæne være lige meget.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Annonce
Det er skal ikke så dyrt og du kan købe stumperne selv, og lægge rørerne, og så få din VVS`er til at slutte det til. 100 m 22mm rør koster ca 500,00 i silvan (ved ikke hvad det koster i mindre længder) armeret net ca 150,00, strips 50,00 din VVS`er skal så tilslutte det og det vil tage ham ca. en time, han skal så bruge nogle stumper samt en returventil han vil vel tage en tudse. så det er ikke så dyrt, og det er langt billigere end EL i indkøb samt i forbrug. husk at der må ikke sættes varme på i ca. 20-30 dage efter støbning.
Nu der er flere kyndige der skriver ang. vandbåren gulvvarme, så ville jeg lige høre om det er almindeligt at der er varme på gulvet om sommeren? eller bliver der slukket for dette via cirkulationspunpen, som der slukkes for om sommeren?
Det er ikke for at hijacke tråden, se det som et sidespørgsmål ;-)
Citat fra Bri_Jac

Nu der er flere kyndige der skriver ang. vandbåren gulvvarme, så ville jeg lige høre om det er almindeligt at der er varme på gulvet om sommeren? eller bliver der slukket for dette via cirkulationspunpen, som der slukkes for om sommeren?
Det er ikke for at hijacke tråden, se det som et sidespørgsmål ;-)


Min gulvvarme er termostat styret og lukker automatisk for cirkulationspumpen når ingen af kredsene beder om varme, så om sommeren når der er varmt i huset kører pumpen ikke.
Du skal jo ikke have varme på om sommeren, men levetiden på dit anlæg, og tiden mellem rensninger bliver da en kende mindre hvis du stadig bibeholder en lille smule flow i anlægget, også om sommeren. Jeg satte mit anlæg på 20 grader over sommeren, så køres der ikke meget varme frem (undtagen i kælderen, men det har jeg det fint med), men pumpen triller stadig vandet rundt i anlæget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis