udskiftning af tandrem opel vectra 1,6sv 89

hej

Kunne godt bruge lidt hjælp

skal jeg ikke have det nederste rem hjul af for at sætte en ny tandrem på??

og skal men ikke have en luft nøgle til det, fordi den er spændt så sindsygt hårdt??

der er ikke noget remstrammer hjul kun vandpumpen til at spænde med.

Har styr på hvordan hjulende skal stå, og stemplerne kan ikke rører ventilernde
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pas på det ikke er linksgevind (ved det ikke, men check for en sikkerheds skyld).

Bent.
ja det er det ikke.. lige en tilfægelse det er den der trækker generatoren jeg mener om den ikke skal af???
ja du skal have kileremskiven af du kan blokkere motoren ved at af montere den plade henne ved svinghjulet også blokere med en stor skruetrækker husk at på sv motoren er det vandpumpen du bruger til at stramme tandremen med (over vej evt at udskiffet den kan side meget fast)
der er ikke linksgevind, og som eksmek skriver, sæt ny vandpumpe på, den bliver i 99 % utæt ved anlægsflangen, så snart du har haft den løsnet, for at slække eller spænde på tandremmen. Rens anlægsflangen helt af, og smør anlæg samt gummiring godt ind i syrefri fedt, så har du heller ikke problemet næste gang
nu var det altså ikke mig der mente at der var lingsgevind (men bent andersen) venligst eksmek
Annonce
hej eksmek, hvis du læser mit indlæg rigtigt, har jeg ikke skrevet noget om, det var dig, der havde sagt at der var linksgevind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ups venligst eksmek
ok, og godt ord igen eksmek. Jeg prøver også bare at øse af mine 20 års erfaringer som automekaniker, hvilket jeg stadig arbejder med dagligt, og det bliver mere og mere kompliceret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis