Fuldspartling af kældergulv

Hejsa,

Skal til at fuldspartle kældergulvet, som er et betondæk støbt direkte på sand/jord (huset er fra '43). Det er ikke jævnt, har lunker og fald mod et (fjernet) afløb.
Ovennævnte "forhindrer" mig i at bruge flydespartel - vil kræve 7-8 cm lag... og der bliver jeg for nærig...wink

Så vil blot spartle det "jævnt" (der er skader i betonen), så det kan males - og bliver nemt at feje. Er det blot at prime gulvet, køre alm. gulvspartel på med tandspartel og glitte?
Søger lidt erfaring og "tips og tricks".

Jeg vil helst undgå at skulle slibe efterfølgende - men hvordan undgår jeg "spartelkanter"?

Mvh.

Jan R.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Anybody? Please!!! wink

Mvh.

Jan R.
jeg havde for nogle år siden tilsvarende problem. Købte noget gulvspartel hos Stark, hældte det ud i lunkerne og rettede af med en retholdt. Kan ikke huske om jeg helt undgik kanter - men mener det dog.

Men det var rasende dyrt i og med at sådan en 20-25 kg sæk altså ikke dækker et særlig stort areal. Men det var en effektiv og hurtig løsning på problemet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for det - jeg må vel bare igang og se, om håndelaget er godt nok....
wink

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også