Dæktryk

Hej med jer.
Er der nogle der kan give et svar på dette.
Jeg har en Ford Focus, hvorfor skal dæktrykket være 21 for og 23 bag, når motoren ligger foran, hvorfor skal der være mindre tryk! hvor bilen er tungest, Jeg kunne forstå hvis der skulle mere tryk foran, men måske er der en god forklaring på dette.
MVH Preben41

preben

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja nu skriver du meget smukt at det er en ford fokus og ud for talene burde det værre en 1,4 eller 1,6 og så blander du begreberne lidt samme jeg vil tro at der står 2,1 og 2,3 bar som er lig ca 30 og 32 psi
forklaringen på at man anbefaler merre tryk bag er at det er udfra man beregner 4 personer plus bagage i rejse vægt
men 2,1bar/30 psi hele vejen rundt ved normalt 2 personer uden bagage er et rimme ligt dæk tryk i aldmindelighed
Hej eksmek!
Ja jeg skrev det var en focus, for jeg formoder det var lige meget, når mit spørgsmål var, hvorfor skal der være mere tryk mindre tryk foran hvor motoren er.
det er en Ford Focus Hatchback 1.6 dæk 205/55R16 og i min bog står der normal belastning med max 3 personer 2,1 for 2,3 bag, fuld belastning med over 3 personer 2,4 for og 2,8 bag.
MVH Preben41

preben

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis