Skift af tandrem

Jeg har en Toyota Corolla 1,3 XLi stc. fra 1997. Købte den for to måneder siden, og den har nu kørt 133.000 km. og det fremgår desværre ikke, hvornår tandremmen sidst blev skiftet... Faktum er derfor, at den må skiftes meget snart!

Nu ligger mine kompetencer desværre ikke inden for reparation af biler - derfor, er der nogen af jer herinde, der kan svare mig på følgende:

1) Hvad bør en sådan udskiftning koste (inklusiv skift af remstrammer)?

2) Har hørt, at det er en god ide samtidig at skifte vandpumpen. Nogen ræson i dette?

3) Efter udskiftning, nogen ting man bør være opmærksom på?

4) Kan nogen anbefale et pålideligt værksted i København?

Det skulle være alt smile

Kristian
Jeg har en Toyota Corolla 1,3 XLi stc. fra 1997.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sorry - jeg "overtog" formuleringen fra det tidligere indlæg --- jeg ser det ikke som noget særligt problem - forsøgte faktisk bare at præcisere, at det er vigtigt at udskifte samtlige dele når tandremmen udskiftes.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Gerhard

Var det fordi du også vidste, at MB også driver vandpumpen med tandremmen - eller ???? Det er jo trods alt dig som joker med dette, og mener at det er fuldstændigt latterligt at drive vandpumpen med tandremmen
Ja jeg mener at det er latterligt at drive mere end et absolut minimum af komponenter med tandremmen.
Jeg syntes også at der er og har været monteret mange fejltagelser på en MB,men tandrem det har den ikke monteret så den kan ikke bruges til at trække vandpumpen med,deraf kunne jeg konkludere at du aldrig havde kørt TAXI i sådan en.
René
har flere i familien der kører toyota. Deres vandpumper er stået af efter ca 180000 km. denne reparation medfører automatisk ny tandrem, da en afmonteret tantrem ikke genmonteres. Altså en 10 år gamel bil med 133000 km, skift vandpumpen, hvis den ikke et vildt dyr. Hvis et tandremsskift tager 2 timer, tager det 2 timer og 15 minutter incl vandpumpe
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
For at komme med mit lille bidrag til at have ekstra ting drevet af tandrem.
Så på min golf 3 1,9 td, er brændstofpumpen også drevet af tandremmen.
VW foreskriver at den skiftes for hver 100000km, men de fleste mekanikere anbefaler 80000km.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra FWM

For at komme med mit lille bidrag til at have ekstra ting drevet af tandrem.
Så på min golf 3 1,9 td, er brændstofpumpen også drevet af tandremmen.
VW foreskriver at den skiftes for hver 100000km, men de fleste mekanikere anbefaler 80000km.
Brændstofpumpen er også nødvendig for at din bil kan køre,så det er måden VW har valgt at løse det lille problem på.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis