Spartling af kælder

Vi har et gammelt hus fra starten af 1900 tallet, det har en lille viktualie kælder, den har været lidt fugtig osv, nu har vi besluttet at få renset op dernede.
Først har jeg banket alt løst puds af dernede og derefter vasket med grundrens og så givet det noget vandglas for at hold den smule fugt ude der kom ind dernede, og det har virket fint.
Nu skal jeg så have pudset op der hvor jeg har banket løst puds ned, mit spørgsmål er så.

1) Skal jeg bare sandspartle på det
2) Grunde med micro dispenser og sandspartle
3) Grunde med micro dispenser og pudse op med gipspuds
4) Grunde med micro dispenser og pudse op med cement puds

eller er der en helt anden løsning som er den rigtige.
Det skal lige siges at efterfølgende får det et godt lag akrylmaling.

på forhånd tak for hjælpen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kommer lidt an på hvordan væggen ser ud og hvad i skal bruge rummet til.

Hvis det bare er til anvendelse som "kælderum", så ville jeg give det noget forankringsgrunder. Pudse op med pudsemørtel. Og så give det en gang cempexo. Cempexo er en cementmaling der fåes i hvid, grå, gul og sort tror jeg. Det er billigt, nemt at arbejde med, og siden det er en cementmaling, så kan muren også ånde hvis den skulle være lidt fugtig. En akrylmaling vil skalle af.

mvh jan
Uden at være besværlig.... Så kan muren altså IKKE ånde uanset om der bruges cementmaling eller ej, hvis den først har fået vandglas. Når det så er sagt, så er cementmaligen altså stadig pænere end alternativet (kalk).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
nej ok har du egentlig ret i... Men ja jeg kan også godt lide udseenet cempexo giver,- passer godt til en kælder

mvh jan
Vil det så sige at jeg godt kan male med den akryl maling jeg købt, når jeg har brugt vandglas først ?
Det kan du sagtens.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også