Ingen kontakt til programmerne på PC'en???

Hej med jer.

Jeg har en bærbar Dell maskine. For tre dage siden fungerede den helt fint. Jeg kunne komme på nettet og lave arbejde i forskellige programmer.
Men i aftes kunne jeg kun starte maskinen op. Jeg endte på skrivebordet, hvor jeg ikke kunne komme videre!
Efter adskillige genstarter ikke at have kommet længere har jeg nu kastet håndklædet i ringen!

Når jeg klikkede på et program ikon, skiftede cursoren til timeglasset, men kun kort tid og endte igen som pil. Men programmet startede ikke op.
Jeg forsøgte mig også med at starte op via startknappen i bunden ( her kommer boksen op, men ikke mere end det ) det lykkedes heller ikke at starte op den vej.

Det enste der lykkedes at starte var en PDF fil der lå på skrivebordet.

En mappe med diverse billeder, på skrivebordet, kunne jeg heller ikke få adgang til.

Maskinen er en Dell Inspirion 510M og godt tre år gammel.
Maskinen har fået skiftet Harddisken i november 2007 og igen for tre uger siden. I november havde jeg endnu den 3 års service fra Dell på maskinen. Og de skiftede også disken for tre uger siden, da den jo var stået af. En garanti reperation.

Styresystemet er Windows XP Home (mener jeg)

Er der nogen der har nogle gode råd, eller skal jeg ud for at invstere i en ny maskine?? Og hvor / hvilken?

På forhånd tak

MVH Njord
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, ny maskine er ikke nødvendigt. Hvis den starter op, så virker hardwaren. Det du oplever er et software problem. En geninstallation af Windows vil sikkert hjælpe. Det er også muligt at du bare har fået en virus, eller en trojan på din PC'er. Desværre er de jo nok svære at fjerne hvis du ikek kan køre programmer på maskinen. Du kan dog prøve (hvis du har en sekundær maskine) at downloade en runtime version af Linux der kan køre på en CD-rom og så boote fra CD og se om ikke du i det mindste kan lave en sikkerhedskopi af dine data inden du geninstallerer windows.
Husk dog, at HVIS det er en virus, så tag kun sikkerhedskopi af DATA, ikke af programmer.
Er enig med Twist i, at det ikke er hardwaren..

Kan du starte op i fejlsikret tilstand?

Hvis du kan, så prøv at gå ind at kigge på spywarefri.dk 's forum, og lav de logfiler de efterspørger.. De plejer at være dygtige, og kan måske hjælpe dig..

Ellers ville jeg sætte windows-cden i og få geninstalleret skidtet..
Dog skal du være opmærksom på, at du formentligt får slettet alle programmer, dokumenter osv på den måde... Det kan afhjælpes, med at tage HD'en ud af maskinen og sætte den til en anden computer og så kopierer alt du vil beholde - Men pas på, hvis det er en virusinfektion...

Mvh

Mark Herskind

Måske kan njord slet ikke komme på nettet og se de gode råd...
Ellers er der flere ting, at undersøge inden geninstall.
Først af alt skal maskinen scannes - både for virus og andre mærkværdigheder.
Dernæst ville jeg køre en scannow.
Og endelig kan man køre en repair, uden at miste data, men det er nu en længere historie.

Sniffer  
Øh, Sniffer - hvordan skal han kunne scanne den når han ikke kan åbne nogen programmer?

Interesseret i en VW 1303 fra '73?
- Skriv en brev til mig! smile
Jeg ville også teste rammene.

Selvom jeg er enig i at meget tyder på en geninstalation af windows pga noget snask formentlig.

En maskine kan godt starte op og nogle gange også starte windows med noget ram der er i stykker. Det har jeg selv lige oplevet ved en af vores egne pc'er.

Så lav en test med flg. program. Det skal brændes ud på cd og så boot på cd'en så det kører uafhængigt at andet.

http://www.memtest86.com/

/Cata
Annonce
Citat fra Akrami

Øh, Sniffer - hvordan skal han kunne scanne den når han ikke kan åbne nogen programmer?


Meget kan klares externt.

Sniffer  
Hvad sker der i fejlsikker tilstand.??
Hvis man gentagne gange skal skifte hd, for den sikkert for høj eller for lav spænding og brænder hele tiden af.. måske er den ved at stå af igen. Jeg
har prøvet det samme for nogle år siden... så prøv om strømforsyning er ved at stå af??
Fjern evt alt der trækker strøm af unødvendige ting.. USB mus. cd drev osv.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej med jer alle.

Jeg har haft fat i Infocare ( dem der skiftede min disk, på vegne af Dell ) Og de mener at der skal geninstaleres en omgang windows....
Det vil jeg forsøge mig med.. De har givet en anvisning på at installere uden at skulle anvende den manglende kode.... Men det bliver vist først i weekenden der bliver tid til den slags leg....

MVH Njord
Efter at have fejlmeldt min PC'er på Dell's hjemmeside i lørdags er de nu vendt tilbage og har indviliget i at de forsøger med at skifte harddisken endnu engang.

Så et lille håb er netop dukket op....

Men jeg overvejer fortsat om ikke tiden er moden til en ny bærbar....
Så gode råd vedr hvilken og hvor er fortsat i spil....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis