Lav Bil - at køre bil.

Er det mig eller de andre der kører af helvede til.

Hver morgen skal jeg igennem en lille flække ude på landet. Her er sat indsnævring op så der kun kan passere biler fra een side ad gangen.

Der er ikke skilte med hvem der har forkørselsret.

Hvis vi er 2 der ankommer samtidig, så er jeg tit det tolmodige menneske, som min natur nu er, stopper og lader den modkørende komme til.

Det sker så tid at der 20 meter bagved kommer en kortage af biler der også mener at de nu skal rykke med ham jeg var flink ved.

Hvad er logikken, er det mig eller dem der burde holde tilbage.
Er jeg for flink, eller skal jeg bare være en djævel som de andre billister.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae, hvis man som mig er den flinke type/idiot, der slet ikke står ubetinget på sin ret, er man vist nok håbløst til grin.
Men så lever jeg med det, men undres over, hvorfor det er meget vigtigt, for så rigtig mange, at blokere en rundkørsel eller et kryds, frem for lige at holde en smule igen og få det hele til at køre, eller overhale for fuldt optrukne spærrelinier for umiddelbart derefter at klodse bremserne for at dreje af for snuden af den just overhalede, eller hvorfor cyklister med Djævelens vold og magt skal kile sig ind på højre side af en bil, der viser af til højre eller eller eller
Det er vist en ørkesløs debat, der kan komme ud af dette. Man må bare konstatere at historien om Mr. Hyde og Dr. Jekyll har stor relevans i trafikken.
99,9999% af befolkningen er jo overbevist om egne, uovertrufne evner som bilist og ved at alle de andre er håbløse jubelidioter! :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Tja, en hver er sig selv nærmest i trafikken.. Tænk man nu skulle lade de andre komme foran.. Hvorfor skulle man dog holde tilbage for de andre, de ville jo aldrig lade èn selv komme frem...

Den danske trafik-moral er vist ikke værd at skrive hjem om..

I byerne oplever jeg tit at selv om jeg forsøger komme så hurtigt op i fart, når der blvier grønt... Så er der altid en der lige skal foran, for så at sinke farten igen.. Og bremse for det næste røde lys..

Bare synd for den sidste 0,0001 af bilisterne der kører fornuftigt..
Jeg kan så oplyse, at når jeg fører mig frem i min gamle 109" Land Rover, der er ganske ramponeret af mine forgængeres aktiviteter, er der ikke helt så mange, der forsøger at klemme mig. :-) :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kører firmabil, så jeg holder ikke tilbage for nogen som helst...!!
Det passer ikke, men det ser ofte sådan ud... sad

Jeg døjer tit med det problem at folk dytter af mig når jeg holder tilbage for grønt. Jeg ved at jeg ikke må køre ud i feltet hvis jeg ikke kan komme ud på den anden side. Det ved de åbenbart ikke!!

Da jeg boede i Esbjerg skiftede personer (Både han og hunkøn) over i venstre vejbane en kilometer og tre lyskryds før en sammenfletning hvor de troede at de havde forkørselsret hvis de skulle køre "ligeud" i samenfletningen. Ofte er jeg kørt mindre end 20 cm fra den bil der ikke fulgte reglen om at den forreste skal først. Ikke at jeg gjorde det for at være et svin, men fordi jeg ellers ville blive nød til at vente på alle de andre der også ville forbi!!

Og Peter, jeg kender udemærket din problemstilling.
Men lad os fortsætte med at vinke de andre ud. Så vil den eller de første, måske, fortælle andre at der var en der holdt tilbage for dem.

Næstformanden

PS. tror jeg melder mig fra denne tråd, da de ofte har det med at blive usandsyneligt lange...

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Lige for at rette en misforståelse:
Der findes ikke noget der hedder "forkørselsret"! Folk der tror på en sådan "ret" er vel dem der er mest rethaveriske i trafikken.
Derimod findes "vigepligt", et ord der udtrykker præcis hvad god opførsel i trafikken drejer sig om!

Bent.
Citat fra Bent Andersen

Lige for at rette en misforståelse:
Der findes ikke noget der hedder "forkørselsret"! Folk der tror på en sådan "ret" er vel dem der er mest rethaveriske i trafikken.
Derimod findes "vigepligt", et ord der udtrykker præcis hvad god opførsel i trafikken drejer sig om!

Bent.


Ja, men hvor mange kan efter de har taget deres kørekort, huske hvad f.eks højrevigepligt er.. Og hvornår reglen gælder..

Ser ofte at højrevige pligt bliver forvekslet med ubetinget.. Og det er, i følge modparten, altid dig, der har vigepligten.. Aldrig dem.. cool

Specielt hvis modparten har en stor og/eller dyrere bil.. rolleyes (Mest ment som en joke)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis