Kør-selv ferie og børn

Vi skal til norditalien her til sommer i højsæsonen, hvor vores børn skal med for føste gang (pige på 5 og dreng på 2). Det er en kør-selv ferie, og der er ca 1500km - vi regner med at bruge 2 dage på køreturen derned.
Jeg har de små LCD skærme til nakkestøtterne med dvd, så de kan se tegnefilm osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andres erfaringer med dette, jeg tænker især på søvn og komfort for børnene, og om der findes nogle godkendte stole/senge til bilen, så de kan sove lidt bedre end, hvis de skal sidde i deres normale barnesæder hele vejen derned og sove i dem??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sørg for, at de ikke kan få øjenkontakt med hinanden. Så slås de mindre!

Med venlig hilsen
ktm

 

Lidt mere humant, kan du bygge en barriere af bagage op mellem dem! :-)
Det virker!!
Mind fruen om, hvor meget overflødigt bras, hun på tidligere rejser har medbragt.
Min søn har for nylig fået et lille barn, som unge mennesker heldigvis får. Da den lille stamherre var under opsejling, måtte det unge par udskifte i bilparken og fruen fik en fiks stationcar til 400 k+ og sønnen en herlig Land Rover til sølle 120 k. Land Roveren duer og den fikse stw kan ikke rumme sagerne!! :-)
Da min kone og jeg var i samme situation, havde vi en lille sportssaloon, hvori, vi uden tagbagagebærer, kunne have ferioppakning til 14 dage.
Hvad er det lige, der er sket i de sidste 30 år?
Hvis folk i dag har 2 børn, skal der nærmest en lastvogn/flyttevogn til at transportere familien til bare et aftenarrangement for en kop kaffes skyld.

Jeg undres såre!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi har haft samme problem..

Lige ud af indkørselsen:

Hvornår er vi der..
Han kikkede på mig..
Hun tænkte på at komme på min halvdel..
Jeg er sulten.. Jeg er tørstig.. Jeg skal på wc..

Jo, problemerne kan hurtigt vokse..

Vi har invisteret i en dvdafspiller og den giver for det meste ro på turen. Nu er det oftes kun 3 timer af gangen vi har brug for at holde på tropperne på bagsædet..

Men prøv film, en tur i en grænsebutik (bestikkelse), pause ca hver 3 time.. Underhold ungerne i pausen og så tager man en 3 time igen.. Og sådan plejer vi at blive ved til hele bagsædet sover.. Og passagersædet (Ko-piloten)rolleyes også er gået om kuld

Ellers er trusler om at ryge af på næste rasteplads også et godt middel mht til holde ro på bagsædet.. cool

Mht til at sovning, så har vores børn, siddet op og sovet af døren med deres dyne..


Kender problemmet med bagage.. Har lige skiftet bil til en Fiat Uno og den er jo ikke ligefrem en stor bil.. 2 kasser sodavand og det er slut med bagage plads, Og ja, når vi skal udenbys, så er der aldrig plads til alt hvad vi (fruen) har bestemt skal med..
Der er et bil-tog fra Hamburg til Italien.
Så kan ungerne sove, og I får et par dage mere til at rejse rundt.

Ellers start turen først på aftenen, så er I stort set over alperne før de vågner.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis